Konco-konco ku

Monday, May 19, 2014

TIDAK HAIRAN APABILA LEBAI PAS DUDUK ATAS BENDERA PARTI SENDIRI!! #S14

HARI ini penamaan calon bagi PRK Teluk Intan yang menyaksikan pertandingan dua penjuru antara parti Barisan Nasional dan DAP. Pelbagai ragam dan kerenah semestinya mewarnai perarakan menuju pusat penamaan calon di SMK Seri Perak, Teluk Intan.

Antara yang sempat direkod adalah aksi dua orang lebai PAS ini yang sudah kebas kaki berjalan terlalu jauh dan merehatkan diri duduk di atas bendera PAS dan DAP sebagai alas.

Tidak hairan apabila dua orang penyokong pembangkang ini berbuat demikian kerana lihat sahajalah apabila mereka sanggup menterbalikkan dan menghina bendera negara Malaysia sendiri. Tidak mustahil jika gelagat seperti ini yang dirakam.

Bukanlah hendak bersikap prihatin atau kasihan dengan bendera parti mereka namun ini secara jelas menyaksikan yang nilai moral mereka sudah hancur berkecai dengan tidak tahu langsung menghormati bendera yang menjadi lambang kekuatan sesebuah organisasi.

Walaupun berlambang bulan dan roket, setiap individu seharusnya ditanam sifat sayang dan cinta dengan bendera yang menjadi lambang mereka. Tetapi apakah ini yang wajar menjadi contoh anak-anak sekarang?

Jadi, mereka tidak boleh menyalahkan anak muda yang mereka berjaya didik dengan rusuhan, demonstrasi, perhimpunan sedangkan yang tua juga tidak tahu menilai harga sebuah perjuangan.

Kesian.....

3 comments:

  1. PAS. (parti asal syuk)

    pengikut penyokong penyanjung mereka-mereka hanya pak turut, pak sanggup. mereka terus syuk sendiri seperti mamat yg syuk melancap.
    mereka tak pernah fikir kesan dan keberuntungan bangsa melayu untuk bersatu dan menguatkan perpaduan agar melayu bertambah kuat dan berkuasa. mereka leka jadi anjing suruhan dan baruah untuk dipijak-pijak. sudah 5 dekat tak satu jasa yang pas sudah buat untuk negara, melayu dan islam!!!, KEADAAN hari ini makin teruk kerana pas bersekutu dengan penasihat raja liwat negara mursidul sampah semacam sudah dibuang kelongkang, majlis syura ibarat anjing menyalak bukit, berdenging-denging suara tapi habuk jjjer...

    ReplyDelete
  2. melayu boleh di jual macam barang di pasar, boleh di tawar menawar, jadi apa nak pelik dengan perangai melayu, yang berilmu sanggup diperbodoh dengan yang kurang ilmu, inilah politik melayu dari Tanah melayu 1874 hingga sekarang...boleh dijual beli oleh british dan di tipu..

    ReplyDelete
  3. TAPII MELAYU TAK PENAH HINA CINA.

    ReplyDelete

comment please.....