Konco-konco ku

Sunday, April 15, 2018

MENJELANG PILIHANRAYA, AZMIN SERAH 'DEDAK' LEBIH RM 2 JUTA DI GOMBAK

Menteri besar sementara Selangor Datuk Seri Azmin Ali menyerahkan wang tunai, komputer riba dan iPad kepada pengundi di Bukit Antarabangsa dan Gombak hari ini.

Azmin menghadiri empat acara penyerahan bantuan yang dijadualkan pagi ini dan Malaysiakini menghadiri dua daripadanya.

Dalam dua majlis di Ukay Perdana dan Kampung Kerdas, jumlah bantuan yang diedarkan berjumlah lebih RM2.24 juta.

Bagi golongan muda, Azmin memberikan lebih RM44,000 sebagai bantuan kepada pelajar, serta 14 komputer riba.

Menteri besar sementara itu juga memberikan enam komputer riba kepada ketua kampung sebagai sebahagian daripada inisiatif Peduli Rakyat oleh kerajaan negeri.

Bagaimanapun, sebahagian besar bantuan adalah untuk program masyarakat dan kemudahan awam, dengan dana tunai bernilai antara RM5,000 hingga RM75,000 disumbangkan.

RM75,000 diminta oleh persatuan penduduk Spring Ville 2 bagi kemudahan awam.

Selain itu, Azmin turut memberikan bantuan tunai antara RM500 hingga RM1,000 bagi menampung kos sara hidup golongan miskin serta bantuan tunai untuk menampung perbelanjaan perubatan.

Dalam ucapannya di Ukay Perdana, Azmin menafikan pemberian itu dilakukan kerana pilihan raya umum ke-14 pada 9 Mei.

Sebaliknya, beliau berkata bantuan yang disampaikan itu merupakan sebahagian daripada tanggungjawab kerajaan sementara sebagai pentadbiran yang peduli rakyat.

"Kita bukan bagi (bantuan) hari ini (sahaja) kerana 9 hari bulan tiap-tiap minggu kita bagi. Sebab itu pengerusi (persatuan penduduk) tahu tiap-tiap minggu saya ada di sini pun minta lagi.

"Tak apalah, bukan masuk poket dia, duit untuk rakyat. Hari ini kita nak bagi pada masjid, kita nak bagi pada surau, kita nak bagi pada NGO, kita nak bagi pada belia, kita nak bagi pada pelajar-pelajar, kita nak bagi orang sakit, kita nak bagi warga emas, inilah compassionate state," katanya.

Orang ramai yang hadir menjawab dengan sorakan "amin" dan bertepuk tangan.

"Amin amin amin, undi jangan lupa," balas Azmin sambil ketawa.

Beliau menambah semakin banyak bantuan diberikan, semakin banyak rezeki yang akan diberikan Allah.

Sebelum ini pembangkang sering mengkritik kerajaan kerana menyampaikan bantuan kepada pengundi sebelum pilihan raya, dengan sesetengahnya menyamakannya sebagai rasuah. - MalaysiaKini

3 comments:

  1. Tersangat senget sebelah goblog nih.....yes Azmin played into the same political gimmicks giving out a little over 2 Million however, Chief-Thief handing out 53 Million to about 60,000 taxi drivers, what say you?

    Bodoh sangat ke mainkan isu nih yang memang sama antara Azmin dan Najib cuma perbezaan disegi jumlah...of course RAKYAT will most likely pick the 'LESSER-EVIL', that simple you cannot understand?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni bukan nak mainkan isu la bodoh.. Najib bagi sesuatu untuk rakyat assmin kate dedak.. Assmin bagi ni bukan dedak ke.. Len kali kalo kerajaan meringankn beban rakyat..jgnla nak mengata.. Bodoh. Ni assmin bg mcm2 ni.. Bil air percuma utk rakyat da bayar lom.. Utang tak tau nak baya.. Nak bagi macam2. Hutang tu wajib baya.. Bodoh punya penjilat pkr

      Delete
    2. Komen balas pun jelas bodoh patut ler Najib kata bangang....

      Delete

comment please.....