Konco-konco ku

Monday, October 23, 2017

Ramasamy dikecam netizen kerana berbohong


Netizen mengecam Timbalan Ketua Menteri P. Pinang, P Ramasamy yang cuba berdalih kononnya tragedi tanah runtuh di Tanjung Bungah bukanlah tanah lereng bukit.

Satu Malaysia sudah mengikut laporan media yang menggunakan “drone” untuk menunjukkan bahawa projek itu memang di kawasan  lereng bukit yang telah ditarah untuk diratakan. Mengikut saintis Kam Suan Pheng kejadian tanah runtuh memang boleh berlaku di pembangunan lereng bukit yang curam dan telah ditarah.

Komen orang ramai di laman media sosial kebanyakannya kesal dengan kenyataan Ramasamy yang cuba “cover” ketuanya Lim Guan Eng yang telah mengeluarkan kebenaran  kerja walaupun projek itu telah ditolak oleh Jabatan Alam Sekitar atas sebab keselamatan.

Bantahan bertali arus telah dibuat oleh persatuan penduduk, NGO alam sekitar dan ADUN DAP sendiri tentang permasalahan setempat dan isu alam sekitar sejak 2015,  Tetapi aduan telah dibakul sampah oleh Guan Eng dan Ramasamy.

Inilah bukti kesombongan dan ego kerajaan negeri yang menamakan diri mereka Democratic Action Party. Tiada demokrasi dalam DAP. Mungkin DAP perlu menukar nama kepada “Dictator Action Party”.

#PakatanproDAP #TolakPakatanPRU14 #KekalBN


No comments:

Post a Comment

comment please.....