Konco-konco ku

Tuesday, February 7, 2017

PAS HANYA MAMPU BERCERAMAH, TETAPI KELANTAN SENDIRI TIDAK TERBELA! - ZAID IBRAHIM

TENGAHARI tadi seekor lagi KATAK telah melompat parti. Sebelum ini bersama UMNO, selepas itu PKR seterusnya menubuhkan parti KITA dan kini bersama-sama DAP untuk meneruskan kelangsungan hidup dalam politik Malaysia.

Dato' Zaid Ibrahim nama yang tidak asing lagi dalam kancah politik Malaysia. Tengahari tadi beliau menyerahkan borang keahlian DAP kepada Lim Kit Siang agar nasib politiknya terus terbela.

Antara isi ucapannya;

1. Saya mengumumkan bahawa saya telah menyertai DAP pada hari ini. Prinsip saya jelas dan tidak pernah berubah. Setiap pemimpin mesti ikhlas, adil dan bertanggungjawab. Saya lihat DAP boleh membantu dalam merealisasikan perkara ini. Malaysia hina di mata dunia. Pentadbiran lemah dasar ekonomi membeban rakyat. Raja dan hamba Raja di Putrajaya tidak boleh lagi dipertahankan. DAP telah membuktikan mereka boleh mentadbir dengan baik sebagai contoh membangunkan Pulau Pinang ke arah yang lebih progresif dan daya saing.

2. Saya percaya Pakatan Harapan dapat mematahkan segala yang berlaku sekarang ini. Najib dan PAS selalu menakutkan orang Melayu dengan anggapan bahawa DAP sebuah parti Cauvenis yang anti Melayu dan Islam. Kerakusan parti BN akan tumbang kerana Melayu sudah mula sokong orang DAP. DAP kekal dengan prinsip menentang rasuah. UMNO selalu laung pertahan Melayu tetapi "Harapkan Pagar, Pagar Makan Padi". 

3. Mengenai parti PAS, mereka hanya mampu berceramah tetapi pemikiran celaru. Mereka menentang rasuah tetapi sokong Najib. Kata bela Islam tapi sebaliknya dan mereka juga tiada sebarang perancangan ekonomi dan pendidikan . Negeri Kelantan pun tidak mampu dibangunkan. Negara ini perlu pemimpin Pakatan Harapan yang menjana ekonomi secara saksama. Pakatan Harapan jelas berpandangan jauh lebih progresif dan berdaya saing dan mampu melonjakkan negar ke tahap yang lebih baik.

4. Kepada Tun, terima kasih kerana hadir. Penting dan bermakna melihat Tun sebagai pemimpin sekali lagi. Ini semua demi kemakmuran negara dan kembalikan kegemilangan Malysia. Wawasan 2020 yang direncanakan Tun menuju ambang kehancuran oleh kerakusan Najib yang mementingkan peribadi semata-mata. Tun M adalah sumber inspirasi kepada orang Melayu. 

5. Terima kasih kepada DAP kerana meluluskan kemasukkan saya dalam parti mereka. Saya tidak mahu jawatan tertinggi tetapi cukuplah untung menyumbang membantu kembalikan negara yang hebat.

Turut hadir sama Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

2 comments:

  1. Lompat si katak lompat lgi..

    ReplyDelete
  2. Tak perlu layan si katak cakap pasal kelantan. Haiwan katak di kelantan pun tak nak dengar katak politik bercakap.

    ReplyDelete

comment please.....