Konco-konco ku

Monday, February 20, 2017

BERSATU BAKAL BERTANDING KERUSI PARLIMEN SUNGAI BESAR PRU14

SABTU lalu, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) telah mengambil kata putus untuk bertanding dalam PRU14 akan datang bagi merebut kerusi Parlimen Sungai Besar.

Sebelum ini Parti Amanah Negara (PAN) telah bertanding kerusi Parlimen Sungai Besar dalam Pilihanraya Kecil Sungai Besar setelah penyandangnya Arwah Tan Sri Noriah Kasnon meninggal dalam tragedi semasa di Pilihanraya Negeri Sarawak tahun lalu.

Namun PAN kalah dengan teruk apabila calon dari Barisan Nasional, YB Budiman Mohd Zohdi yang juga ADUN Sungai Panjang berjaya memenangi kerusi tersebut dengan majoriti 9191 mengalahkan calon dari PAN serta dari PAS.

Persoalan yang timbul adalah, adakah Pakatan Harapan Selangor terutama PAN bersetuju untuk memberi laluan kepada PPBM bagi calon Parlimen Sungai Besar tersebut?

Hasnizam Adham, Pengerusi Penaja PPBM Sungai Besar dalam ucapannya kepada 20 orang ahli PPBM Sungai Besar dan Sabak Bernam di Dewan Diamond Gold, Sungai Besar berikrar akan merampas kerusi Parlimen daripada YB Budiman dan seterusnya menumbangkan BN di Malaysia.

Sama-sama kita saksikan drama parti pembangkang dalam Pakatan Harapan.

1 comment:

  1. sembang kemas cendoiii mangkok hayun parti bunga tongkoiii yg kepala depa tu penyamun tua nak mampos

    ReplyDelete

comment please.....