Konco-konco ku

Sunday, October 3, 2010

Panas Terus Panas!!!

Ahad, 3Oktober2010 - Yong hari ini nak buat kesimpulan atas semua yang berlaku 2 hari ini. Yang pertama Yong ucapkan semoga Tun Mahathir sembuh dengan cepat dan akan terus menjadi sumber inspirasi kepada rakyat Malaysia walaupun beliau bukan lagi perdana menteri tetapi semangat dan azam beliau untuk merealisasikan wawasan 2020 terus cerah seiring dengan perkembangan Malaysia sekarang. 

Sekarang bising mengenai pemilihan cabang PKR, semalam Yong tidak berkesempatan balik ke kampung halaman Sabak Bernam untuk membuat liputan tetapi Yong nak juga ulas tentang tragedi oktober yang berlaku semalam di Dewan Tun Razak, Sabak Bernam. Sebenarnya PKR baru je bertapak kat Daerah Sabak Bernam ni, ahli mereka dahulu adalah UMNO dan atas ketidak puasan hati mereka-mereka yang buta hati terus masuk PKR. Orang PKR ni bodoh tahap melampau, mereka tak nak dipimpin oleh orang yang lompat parti, fikirlah sendiri kalau dari umur 21 lagi mereka masuk PKR tak pe juga tapi PKR baru saja ditubuhkan dah ramai yang percaya, ada ke yang tak lompat parti?? Kalau anda semua nak tahu, PKR bukan hidup sangat pun di Sabak Bernam, memang tiada tempat di hati penduduk setempat. Mereka ini parti syok sendiri. Penduduk lebih percayakan UMNO berdasarkan kemenangan pada PRU12 (Dr.Khir-dun sg.panjang, YB.Noriah-parlimen sg.besar, Cikgu Rahman-parlimen sabak, Dato'Warno-dun sabak). Janganlah terpedaya dengan janji keling yang diorang ni cakapkan sebab mereka ini tak boleh buat apa-apa sebab parti pembangkang terkuat di Sabak Bernam adalah PAS. Orang PKR Sabak Bernam merupakan individu yang gilakan kuasa dan pangkat yang tak mungkin dikecapi jika bukan penjilat punggung Anwar.

Ni lagi satu yang Yong tak berapa nak berkenan sebab ini melibatkan maruah seorang wartawan(blogger). Si Celeng ni tak tau ke etika kewartawanan?Yong rasa dia tak pernah belajar kot macam mane nak jadi wartawan. Yong bercakap bukanlah bermakna Yong ni wartawan, tetapi sebagai pengamal media alternatif yang semakin menjadi buruan media konvensional lain. Rahsia tetap rahsia tak kira lah anda dari pihak mana, jika disuruh off record tolong lah ikut arahan, nanti tak pasal-pasal kena saman. Muka je lawa tapi perangai macam makanan favorite dia. 

~WaKdob~

2 comments:

  1. Wak...celeng tuh binatang babi ya??

    ReplyDelete
  2. celeng=babi, nak lebih bersopan celeng la..hee

    ReplyDelete

comment please.....