Konco-konco ku

Sunday, August 22, 2010

WARKAH MELAYU.


Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) - 100% ahlinya merupakan orang MELAYU yang beragama ISLAM, tiada bangsa lain di dalam parti ini. Kenapa?? kerana hendak menjaga kepentingan orang MELAYU itu sendiri dari dahulu sehingga sekarang. Melayu Jawa, Melayu Mamak, Melayu Banjar, Melayu Mat Saleh, Melayu Minang, Melayu Siam, tidak kira lah susur galurnya dari mana. Asal MELAYU ade tersemat didalam i/c maka secara automatiknya orang itu MELAYU. 


Parti Islam Se-Malaysia (PAS) - 100% ahlinya merupakan orang MELAYU yang beragama ISLAM.  Tujuannya menegakkan agama ISLAM di Malaysia. Tujuannya adalah hendak menegakkan syiar ISLAM di MALAYSIA. Pernah bersatu dengan UMNO. Tetapi disebabkan berbeza fahaman maka mereka berpecah dan membawa haluan masing2. Dahulu, ulama'-ulama' di dalam PAS menjadi penasihat agama kepada kerajaan MALAYSIA tapi sekarang.........mereka ini tetap MELAYU di bumi bertuah MALAYSIA. Tanah tumpah darah MELAYU.


Parit Keadilan Rakyat (PKR) - 70% daripadanya adalah orang MELAYU beragama ISLAM. Mereka bersatu kerana hendak menjaga seorang MELAYU dari fitnah. Lain-lain tujuan penubuhan parti baru ini kurang jelas.
*******************************
Ahad, 22 Ogos 2010 - Hari ini yong orak enek mood arek ngomong keburukan orang lain. Hari ini yong nak berkongsi perjuangan yong. Yong memang orang UMNO (walau baru nak berjinak-jinak). Yong nak orang MELAYU bersatu menentang penjajah-penjajah yang masih bergerak aktif di bumi tercinta MALAYSIA. Memang susah nak satukan orang MELAYU di MALAYSIA ni, tapi tidak mustahil. Yong positif MELAYU akan bersatu satu hari nanti. DAP,MCA,GERAKAN,MIC,PPP tengah bersorak gumbira kerana MELAYU masa kini asek hentam menghentam sesama bangsa. Ingatlah wahai bangsa ku, MELAYU itu kuat lagi gagah perkasa. Ramai tokoh-tokoh kemerdekaan orang kita sendiri. Kenapa kita tidak boleh tolak ketepi sebentar fahaman politik masing-masing. Kita cuba tegakkan syiar ISLAM seperti kemahuan PAS. Kita tolong bangsa sendiri, tidak rugi mana pun sebab tanpa orang MELAYU siapalah kita di bumi merdeka ini. Singapura sedang mengintai peluang hendak merobohkan tembok-tembok perpaduan MALAYSIA. Masih tidak sedarkah kalian? Beralah lah sedikit untuk kepentingan bangsa MELAYU. Kaum Cina semakin ligat menjalankan misi mustahil mereka menghapuskan HAK ORANG MELAYU sedikit demi sedikit. Butakah kalian? Mahukah MALAYSIA menjadi seperti Singapura yang dahulunya MELAYU menjadi pemimpin tetapi sekarang bangsa asing yang memerintah? Mahukah MALAYSIA menjadi seperti Indonesia yang dahulunya MELAYU ISLAM berkuasa di bumi mereka tetapi lihatlah sekarang gereja-gereja semakin banyak daripada masjid? Mahukah MALAYSIA menjadi seperti Thailand yang dahulunya MELAYU SIAM ISLAM senang mengerjakan solat di masjid tetapi sekarang mereka ditembak dengan kejam didalam masjid rumah ALLAH S.W.T.? Jika kita MELAYU bersatu, tiada siapa dapat merobohkan tembok-tembok MELAYU di bumi MALAYSIA. Bersyukurlah MALAYSIA masih aman dan damai tanpa peperangan. Tanpa pertumpahan darah. Hunuskanlah Keris MELAYU jika kita dicabar. Jangan menjadi seperti boneka yang terus menerus menurut kata bangsa-bangsa asing walau mereka berstatus Warganegara. Perkemaskan diri dengan ilmu di dada supaya kita dapat menepis segala fitnah mereka. Isilah rohani kita dengan Iman dan Taqwa kepada Yang Maha Esa agar kita tidak terhasut oleh syaiton Laknatullah. Ketahuilah Kiamat semakin hampir, bermacam-macam tanda telah muncul, bersedialah dengan perisai-perisai sebagai Muslim yang taat kepada ALLAH S.W.T. dan ikut lah AL-QURAN dan SUNNAH NABI ALLAH, MUHAMMAD S.A.W.
~dob~

2 comments:

  1. UMNO - Untuk Melayu Ngorat Omputih
    PKR - Parti Kian Runtuh
    PAS - Parti Azan Subuh
    DAP - Dasar Anak Pelacur
    MCA - Matii Cepat Angus

    ReplyDelete
  2. Pembetulan
    (Copy&Paste)Mereka ini tetap MELAYU di bumi bertuah MALAYSIA. Tanah tumpah darah MELAYU.
    -Tanah @ lebih tepatnya Allah mentadbir skalian alam. Agama Islam ada agama sebenar²nya. Tiada apa yang boleh mendahulukannya.

    ReplyDelete

comment please.....