Konco-konco ku

Thursday, August 5, 2010

Tony Pua Melancong Ke Penjara

Pemuda Umno Selangor hari ini membuat laporan polis terhadap ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua daripada DAP berhubung cadangannya bagi memansuhkan dasar pemberian diskaun kepada bumiputera ntuk pembelian hartanah kerana menganggap cadangan itu berbahaya. 
Laporan itu dibuat oleh ketua penerangan Pemuda Umno Selangor Safarizul Mustafa di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya di ibunegara pada 11 pagi.

Bercakap kepada pemberita, Safarizul menyifatkan cadangan itu sebagai berbahaya, sensitif dan berbentuk provokasi serta cuba menimbulkan bibit benci dan rasa tidak puas hati terhadap dasar pentadbiran negara ini. 




"Beliau jelas mencabar dan mempersendakan peruntukan undang-undang... cadangan yang dikemukakan beliau merupakan permainan politik yang berbahaya kepada kedudukan masyarakat berbilang kaum dan agama dalam negara ini.

"Saya membuat laporan ini supaya polis boleh mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak yang cuba menggugat kestabilan dan keharmonian rakyat," katanya. 






Pada 26 Julai lalu, Pua mencadangkan supaya kerajaan Selangor memansuhkan dasar pemberian diskaun tujuh peratus kepada pembeli Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersil dan kediaman mewah yang bernilai lebih RM500,000.

No comments:

Post a Comment

comment please.....