Konco-konco ku

Friday, July 5, 2019

PENDUDUK TIDAK TAHAN BAU BUSUK



Lebih 2,000 penduduk di Taman Ria, Padang Serai di sini terpaksa berhadapan bau busuk akibat kegagalan pihak kontraktor sampah mengutip sampah di kawasan itu sejak minggu lalu.

Tinjauan kami mendapati longgokan sampah semakin banyak dan keadaan bertambah rumit apabila sampah-sampah itu mula mengeluarkan bau busuk.

Penduduk mendakwa keadaan semakin hari semakin buruk apabila air dari sisa longgokan sampah yang tidak dikutip telah mengalir ke kawasan rumah mereka.

Penduduk, Kassim Ahmad, 57, berkata, keadaan ini dikesan sejak minggu lalu dan keadaan seolah tidak berubah biarpun telah diajukan kepada pihak berwajib.

Kegagalan kontraktor untuk mengutip sampah dikatakan ada kaitan dengan skandal penyelewengan tender kontrak itu baru-baru ini.

Difahamkan, kontraktor-kontraktor baharu yang dipilih tidak memenuhi kriteria tender dan bantahan telah disuarakan oleh wakil kontraktor bumiputera Kedah dan Perlis dalam satu memorandum kepada Perdana Menteri.

Susulan bantahan itu, pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menahan Ketua Eksekutif Environment Idaman Sdn. Bhd. bersama kakitangan syarikat itu atas dakwaan rasuah baru-baru ini.

6 comments:

  1. TAK habis2 bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita mahu diTINDAS habis2an oleh rejim PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan CELAKA betul PENIPUAN, PENINDASAN, RASISMA dan DISKRIMINASI pd. bangsa BUMIPUTERA kita ni oleh si PARIA kulasegaran bangkai ANJING DAP Anjing HOMO JIJIK ZIONIS ISrael ni, bawah KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA DAP/hindfraHOMO tu!!! Ini ROMPAKAN dan PENIPUAN terhadp. duit RAKYAT dan NEGARA sbb. PENDATANG2 PARIA ni TAK dak hak istimewa yg. diLINDUNGI oleh UNDG2 PERLEMBAGAAN - mcm. HAK ISTIMEWA bangsa BUMIPUTERA kita mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, sbg. ORANG2 ASAL di negara kita ni !!! Habislah INDUSTRI2 berTRILLION GAS-MINYAK di PENGERANG dan juga RARE EARTH (berkaitan dgn. TENAGA NUKLEAR) kita di LYNAS - diKUASAI si PENDATANG2 PARIA bangkai ANJING ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Bahkan, PENIPUAN, PENINDASAN, RASISMA dan DISKRIMINASI pd. bangsa BUMIPUTERA kita ini juga oleh PARIA kulasegaran DAP bangkai ANJING ni juga SEBENAQnya, telah MENIPU, MENCABAR dan MEMIJAK KUASA DYMM YDPA g kita sbb. DYMM YDPA berTANGGUNGJAWAB melindungi HAK ISTIMEWA bangsa BUMIPUTERA kita – mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 tu!!!

      Tapi, yg. si PERKASA ni pun BANGANG! Yg pi buat lapuran ke JTM yg. bawah KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA DAP/hindrafHOMO tu, apa guna - patutnya PERKASA buat lapuran POLIS di atas PENIPUAN, PENINDASAN, RASISMA dan DISKRIMINASI pd. bangsa BUMIPUTERA kita ni , melalui ROMPAKAN duit RAKYAT dan NEGARA kita, dan PENIPUAN pd. KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA oleh si PARIA BANGKAI ANJING kulasegaran dan KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA DAP/hindrafHOMO Anjing ni!!! Lihat di -

      1. http://theunspinners.blogspot.com/2019/07/satu-lagi-dasar-penindasan-bangsa.html

      Satu Lagi Dasar Penindasan Bangsa Melayu Oleh Kementerian Yang Di Ketua Oleh Kula Segaran

      Posted by SnapShot

      The Unspinners blogspot com
      7/04/2019; dan di

      2. http://www.utusan.com.my/pendidikan/pengecualian-yuran-ilp-untuk-belia-india-bukan-pertama-kali-1.928692

      Pengecualian yuran ILP untuk belia India bukan pertama kali

      Oleh Ku Syafiq Ku Fozi

      Utusan Online
      02 Julai 2019

      Delete
    2. Bahkan, melalui PENIPUAN kula DAPembunuh ni, akan dpt. diSERAPkan dlm. INDUSTRI berTRILLION minyak-gas PENGERANG dan LYNAS kita ni, dgn. BERATUS RIBU PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PENJAJAH2 PARIA hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. amat ANTI-Islam/umatnya , secepat mungkin!!! Ini termasuk lebih dr. 200,000, anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim PARIA (si BETINA Pendatang Cina PELACUR terKANGKANG berNANAH lendir HANYIR ni, disyaki EJEN DAPembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPembunuh sampai dia MAMPOS)!!

      Delete
    3. AWAS: PROFIL "Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!" kami diTAPIS pula di blog ni!!! Utk. melihat PROFIL kami - KLIK Kumpulan kami di KOMEN kami di -

      https://novandri.blogspot.com/2019/06/motif-mat-sabu-ungkit-kelewatan.html



      Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto

      Delete
    4. PEMBETULAN: (sbb. tiba2 keluar pula IKLAN bitcoin di komen kami - SIAL betul, dan tak boleh DELETE pula)

      AWAS: PROFIL "Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!" kami diTAPIS pula di blog ni!!! Utk. melihat PROFIL kami - KLIK Kumpulan kami di
      KOMEN kami di -

      https://novandri.blogspot.com/2019/06/motif-mat-sabu-ungkit-kelewatan.html

      Delete

comment please.....