Konco-konco ku

Thursday, July 18, 2019

KPN SAHKAN VIDEO SEMBURIT HAZIQ-AZMIN TULEN!

Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador mengesahkan video intim Haziq Abdullah Abdul Aziz yang dikaitkan dengan seorang menteri adalah tulen berdasarkan hasil analisis CyberSecurity.

"Kebarangkalian video tersebut tulen adalah tinggi.

"Hasil proses pengecaman wajah (facial recognition) adalah negatif dan tidak dapat mengaitkan pelaku di dalam video tersebut dengan individu yang dimaksudkan," katanya dalam satu kenyataan, petang ini.

Pada 12 Jun lalu, Haziq menggemparkan negara dengan mengaku sebagai pelaku dalam video tular seks sejenis bersama seorang lagi lelaki mirip Menteri Hal Ehwal Ekonomi.

Bagaimanapun Azmin menafikan dirinya terbabit dengan video lucah berkenaan.

Azmin sebaliknya mendakwa tuduhan tersebut bertujuan mematikan kerjaya politik beliau.

Perkembangan terbaru menyaksikan bekas Ketua Pemuda PKR (AMK) Santubong pada 15 Jul lalu bersama lima individu ditahan dalam serbuan besar-besaran di sekitar Lembah Klang dan direman selama enam hari.

Penahanan reman itu disahkan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Huzir Mohamed.

Sebelum itu, malam tadi Abdul Hamid dalam satu program televisyen yang disiarkan di RTM telah mengesahkan ketulenan video berkenaan.

Beliau turut meminta orang ramai supaya memahami tugas pihak polis yang perlu melakukan siasatan menyeluruh mengenainya.

"Jawapan yang kami terima, mereka (CyberSecurity) kata tulen. Tapi mereka tak dapat sahkan seratus peratus siapa pelaku-pelaku dalam tu (video).

"Saya selaku ketua polis negara tidak boleh memandai-mandai...perkara itu menjadi subjek dalam perbicaraan sekiranya dibawa ke muka pengadilan.

"Saya harap orang ramai khususnya faham tentang kekangan tanggungjawab saya sebagai ketua polis negara," katanya.

1 comment:

  1. Video Penuh Azmin Ali Haiwan Pemangsa Anak Muda

    https://www.dropbox.com/sh/1lkhgol8071xvhx/AAAYn8osFcEr1ZhnfpiZyAOAa?dl=0

    Adakah kami ingin orang sebegini memerintah negara? Mungkinkah mangsa seterusnya anak anda?

    ReplyDelete

comment please.....