Konco-konco ku

Thursday, February 11, 2016

GURU BESAR SJKC PAI CHEE, MERSING RASIS TERHADAP GURU MELAYU BERASAS - KPM

Berikut adalah perkembangan terkini mengenai isu GB SJKC Pai Chee, Mersing, Johor.

1. JPN Johor telah mendapat surat daripada TKPPM untuk menempatkan secara pool Guru Besar SJKC Pai Chee ini di PPD Mersing.

2. Surat untuk pengesyoran tatatertib telah dihantar ke Unit Integriti KPM pada 18 Jan 2016.

3. Pengisian Jawatan GB di SJKC Pai Chee akan diisi secepat mungkin. 

Secara ringkas kes adalah berasas dan 3 guru Melayu perempuan tersebut sudah dipindahkan dan digantikan dengan 3 guru Melayu lelaki yg baru posting. 

~Isu ini berkaitan pentadbiran iaitu sebagai penjawat awam, guru-guru adalah tertakluk kepada Perintah Am penjawat awam, bukannya menyentuh perkauman.

*Saya menyeru semua pihak sama ada pendidik atau pentadbir agar sentiasa mengamalkan tahap profesionalisme yang tinggi ketika menjalankan tugas.

*Sebarang aduan atau masalah yang timbul jika gagal mendapat penyelesaian di peringkat sekolah, salurkan kepada pihak PPD atau JPN sebagai rujukan. 

*Walaupun begitu, saya menyeru jika ada berlakunya salah faham di peringkat sekolah dan PIBG, uruskanlah dalam suasana kekeluargaan terlebih dahulu.

*Saya juga bersedia untuk mendengar sendiri permasalahan yang timbul jika belum mendapat penyelesaian di peringkat tersebut. ~ Dato' Seri Mahdzir Khalid

No comments:

Post a Comment

comment please.....