Konco-konco ku

Friday, December 18, 2015

FITNAH UNIT AMAL!! UMNO KAPAR DEDAH CERITA SEBENAR!!

Intipati sidang Media di SMK Meru pd 17.12.2015 jam 5.30 petang daripada Dato Hj. Faizal Abdullah Ketua UMNO Bahagian Kapar yang disampaikan oleh Ybhg Datuk Saroni Masjudi Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kapar.

Di peringkat awal urusan kerja2 membantu mangsa telah berjalan dgn baik sekali di antara Agensi2 yg terlibat & pihak JKKK & JKKKP di kg yg terlibat.

Di awalnya Pusat Pemindahan tersebut telah di buka di Dewan Meru 3, tetapi memandangkan ramai di kalangan penduduk yg terjejas kali ini, di atas rundingan yg dibuat di antara Pengerusi JKKKP & Pengerusi JKKK, mereka telah bersetuju, dan dgn persetujuan Pengetua SMK Meru selepas mendapat kebenaran drpd pihak PPD Klang Pusat Pemindahan Sementara tersebut dipindahkan ke Dewan Merak di SMK Meru, walaupun sudah dimaklumkan bahwa Dewan Merak akan digunakan Untuk majlis kenduri kahwin pada hari Sabtu 19hb Disember 2015 ( Boleh rujuk pada Tuan Hj Thaipor dan Tuan Hji Khairil Anwar)

Keterlibatan UNIT Amal PAS drpd Kapar, Gombak & Klang di dalam membantu mangsa2 amat2 dipuji di dalam penyediaan makanan & khemah2 di peringkat awal sebelum hal2 yg berkaitan diambil alih oleh pihak Agensi Kerajaan.

Suasana selama 2 hari berturut-turut di Pusat Pemindahan, kerjasama erat dapat dilihat apabila Muslimat PAS dengan pertandingan mewarna, dan ubat ubatan, Unit Amal dengan program2 kerohanian , IM4U dengan permainan kanak kanak, Pemuda dengan lojistik peralatan , Puteri dengan penyediaan keperluan ibu muda, Wanita penyediaan makan kepada petugas dan lain2 keperluan.

Kekecohan sedikit berlaku apabila lokasi Penempatan tersebut terpaksa dipindahkan ke blok D & E yg sepatutnya pada hari khamis, tetapi setelah dirundingkan di antara Ketua UMNO bhg Kapar bersama Adun Meru telah dicapai kesepakatan nya utk dilaksanakan pada petang Rabu itu.

Fitnah yg tersebar oleh pihak yg tidak bertanggungjawab mengatakan UNIT AMAL Pas dihalau dari pusat bencana sedangkan kerjasama semua amat diperlukan untuk memindahkan mangsa banjir dari DEWAN MERAK KE BLOK E DAN D amatlah tidak Betul sama sekali & berbaur unsur dendam politik.
Dalam perbincangan secara langsung dgn pihak2 yg terlibat seperti JKM, MKN, RELA, JKKK & JKKKP & juga Adun Meru telah mencapai kesepakatan utk terus membantu mangsa2 banjir dgn meletakkan tanggungjawab Penyelarasan utama ny di bawah JKM daerah Klang.

Kepimpinan UMNO bhg Kapar telah berunding dgn pihak Pas Kaw Kapar ( kerana tiada YDP - Ust Nornajhan) yg diwakili oleh Adun Meru YB Dr Rani Osman utk menyelesaikan perkara2 yg berkaitan & memerlukan tindakan yg segera demi untuk menyelesaikan urusan pemindahan & keperluan terhadap mangsa2 banjir tersebut, mengharapkan keputusan yg telah sama diambil tidak dipertikaikan oleh pihak UMNO mahupun PAS sendiri.

Sya mengira bahawa keterlibatan YB Dr Rani sudah wajar dgn sifat nya sbg Adun Meru & org yg duduk di kawasan terlibat banjir.

No comments:

Post a Comment

comment please.....