Konco-konco ku

Wednesday, March 27, 2024

BOIKOT KK MART BUKAN SPEEDMART!!!

 

Tular satu video yang menarik perhatian ramai apabila terdapat sekumpulan dikatakan tersilap memboikot kedai serbaneka.


Dalam video tular itu, kedengaran pemilik video menyatakan mereka tersalah kedai kerana berhimpun di hadapan Speedmart yang tidak dapat dipastikan di cawangan mana.

“Salah kedai lah bro… salah kedai… boikot KK Mart bukan Speedmart,” kata pemuda berkenaan dalam video berdurasi 13 saat yang turut mendapat liputan portal Oh Bulan di platform TikTok.

Bagaimanapun, kumpulan itu membawa plakad berwarna putih dengan tulisan ‘Boikot KK’.


Susulan video tular itu, terdapat pelbagai komen yang ditinggalkan oleh pengguna media sosial berhubung kejadian tersebut.


“Bukan bang, itu Speedmart. Salah tu mat.


“Boleh tersilap eh… kesian orang Speedmart tu tak tahu apa-apa.


“Yang penting confident!


“Speedmart tutup pukul 10 bang. KK Mart 24 jam,” demikian antara komentar warga maya.


Pada 13 Mac lalu, tular dalam media sosial isu stoking tertera kalimah Allah dijual di KK Mart Bandar Sunway, selepas gambar produk itu dimuat naik pengguna.

Pada 16 Mac, pengurusan KK Super Mart dilaporkan memohon maaf berhubung penjualan stoking berkenaan di beberapa cawangan kedai serbaneka itu.

Syarikat itu berkata jualan stoking berkenaan telah dihentikan serta-merta sementara menunggu penjelasan daripada pembekal.

Semalam, pihak polis sudah melengkapkan dua kertas siasatan membabitkan KK Super Mart & Superstore Sdn Bhd (KK Super Mart) dan syarikat kilang pengedar yang mengimport stoking yang tertera kalimah Allah mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment

comment please.....