Konco-konco ku

Monday, November 2, 2020

Speaker DAP Dun Selangor beri amaran pembangkang pakai baju Melayu

 

ADN Sekinchan (DAP), Ng Suee Lim hari ini memberi amaran kepada 5 orang ADN pembangkang Selangor daripada BN dan PAS kerana memakai baju Melayu semasa hari pertama sidang DUN Selangor.

Ng Suee Lim yang sememangnya anti dengan UMNO dan PAS dilihat merah mata apabila beliau cuba bermain dengan sentimen benci dengan pemakaian orang Melayu.

Cuma nak tanya, apabila mengangkat sumpah ada Ahli Parlimen daripada DAP yang tidak memakai baju Melayu semasa di hadapan YDP Agong adakah ADN DAP ini tidak berbunyi?

Nampak sangat rasis terhadap orang Melayu.

Inikah yang orang Melayu Pakatan Harapan Plus banggakan sangat?

Inilah bangsa DAP yang paling RASIS di Malaysia!

4 comments:

  1. CELAH MANA WANG 1MDB LESAP

    Pemulangan wang 1MDB bukti dakwaan Tun tidak benar, kata Najib

    Perkembangan ini jelas menyangkalkan tuduhan Tun sebelum ini bahawa DoJ tidak akan teruskan kerjasaman dengan kerajaan PN ataupun kerajaan PN tidak akan teruskan usaha untuk mendapat semula semua dana yang dikatakan hilang,” kata Najib.

    Najib mengulas laporan bahawa DoJ memulangan AS$300 juta yang didakwa diseleweng daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) hari ini.

    Mei tahun lalu, AS mula memulangkan dana yang berjaya ditemui semula, membabitkan bayaran pertama hampir AS$200 juta (RM836 juta)

    DoJ dalam kenyataannya, berkata, ia menjadikan jumlah keseluruhan wang 1MDB yang dipulangkan adalah sebanyak RM2.6 bilion (AS$600 juta).

    “Namun US$620 juta hanya sebahagian kecil daripada US$4.5 bilion yang sepatutnya dikembalikan kepada 1MDB sebelum 30 Disember 2020 jika perjanjian penyelesaian dengan IPIC milik kerajaan Abu Dhabi diteruskan.

    “Namun kerajaan Tun@PH dahulu telah membatalkan perjanjian penyelesaian asal yang ditandatangan pada masa BN. Kerajaan PH juga menolak tawaran IPIC yang disyorkan oleh DOJ sekali lagi pada tahun lepas seperti didedahkan minggu lepas,” kata Najib.

    Najib berkata, kerajaan sepatututnya meneruskan perjanjian penyelesaian dengan International Petroleum Investment Company (IPIC) jika mahu mengambil balik semua wang 1MDB yang didakwa hilang secara sekaligus.

    Zeti lantikan Tun Mahathir yang akhirnya melutut pada Lee Kwan Yew@DAP (nak fakta ka..!?) Najib Bebas tanpa lepas. Bank Negara tahu tapi buat senyap bodoh

    Jika dibuktikan bahawa keluarga Tan Sri Zeti telah menerima dana melebihi RM100 juta dari Jho Low termasuk dana yang berasal 1MDB yang disimpan dalam bank di Singapura, terdapat ' conflict of interest' Zeti mempunyai impak kepada kes SRC bossku sebab Zeti yang cadang bossku gunakan akaun bank atas namanya (dan bukan atas nama parti) untuk menerima derma asing.

    Dan asas bagi kes-kes mahkamah SRC dan 1MDB bossku ialah dana asing yang dikatakan berasal dari SRC dan 1MDB pernah masuk ke dalam akaun bank atas namanya.

    Link 'conflict of interest' Zeti kes 1MDB.. koh koh koh

    https://ttkm.com.my/2020/12/31/anwar-minta-zeti-jelaskan-dakwaan-akaun-keluarganya-kait-kes-1mdb/amp/

    “Niat kerajaan PH berlainan. Jika semua wang 1MDB yang didakwa hilang dikembalikan oleh IPIC sebelum akhir tahun 2020 ini, maka Najib tak rompak apa-apa. Itu bercanggah dengan propaganda Tun.

    Pulis lantikan Tun Anak Si Bedul kata Jho Lo dah bertukar jadi beruang tapi Aljezera cari Jho Lo sambil gentel telo buat sidang media bersama Jho Lo.

    Dah curi duit boleh pulak dipulangkan duit yang dicuri. Tak cukup dengan pulangkan duit curi (fitnah curi) si pencuri boleh buat sumpah laknat lagi....

    Baik sungguh pencuri itu kann..!!

    ReplyDelete
  2. started out with an incredible objective of ensuring environmental sustainability through innovative green engineering. Our journey began as a fertilizer manufacturing company, utilizing available wastes and converting them into value-added nutrition for plants.출장안마
    출장안마
    출장안마
    출장안마
    광주출장안마
    대전출장안마

    ReplyDelete
  3. Web Design Ipoh .QC Fixer Solutions is a digital marketing company. We offer a variety of services including branding, logo design, photo shooting, video shooting, content writing, SEO, social media management, company profile design and etc.

    ReplyDelete
  4. started out with an incredible objective of ensuring environmental sustainability through innovative green engineering. Our journey began as a fertilizer manufacturing company, utilizing 초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿available wastes and converting them into value-added nutrition for plants.

    ReplyDelete

comment please.....