Konco-konco ku

Friday, November 11, 2016

EXCO PAS SELANGOR JADI HERO LADANG BABI DI KUALA LANGAT!

SELEPAS bertahun penduduk sekitar menghidu bau busuk akibat penternakan BABI secara besar-besaran di Kuala Langat, akhirnya Exco PAS Selangor muncul sebagai HERO membela Persatuan Penternak BABI Kuala Langat!

Janji seperti yang pernah diutarakan pada 2008 sewaktu pemerintahan Khalid Ibrahim bahawa ladang BABI ini akan dipindahkan bagaikan menyimbah air ke daun keladi.

Apabila ditanya bila dan tarikh proses pemindahan babi-babi ini akan dilakukan beliau tidak dapat menjawab.

Apabila ditanya bekenaan projek MPF yang membabitkan kos RM100juta pada 2008 untuk membina kandang BABI yang dikatakan MESRA ALAM juga tidak dapat dijawab.

Sedangkan peruntukan RM100juta telah keluar daripada kantung duit rakyat Selangor melalui kerajaan negeri namun sudah lapan tahun masih juga tidak berjawab!

Adakah perpindahan ladang babi dari Kuala Langat ini ke Sepang juga hanya sekadar retorik untuk menyejukkan hati orang Melayu?

Sedangkan sudah bertahun-tahun kerajaan negeri Selangor memberi lesen menternak BABI kepada usahawan-usahawan DAP hinggakan terpaksa orang Melayu berpindah dan menjual tanah-tanah di sekitar Kuala Langat akibat pencemaran bau yang dahsyat daripada sisa BABI ini.

1 comment:

  1. SPRM siasat habis2an!

    BINATANG BETUL si JANTAN HOMO PKRHOMO ni - dasar si PENJILAT JUBOQ BABI si TERORIS2 JUBOQ2 BABI KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/SOROS-IS(IS)rael-MOSSAD!

    Nek Tempoyak.



    ReplyDelete

comment please.....