Konco-konco ku

Thursday, May 29, 2014

USUL MANSUH RAMD AKAN DIBAWA JIKA MENANG PRK TELUK INTAN - DYANA SOFYA #nadirakyat

SELEPAS statement calon DAP Teluk Intan untuk tidak menyokong perlaksanaan hudud di parlimen jika menang, kali ini statement panas daripada wakil DAP ini semakin berbaur perkauman walaupun kepada kaumnya sendiri.

Mansuhkan Rejimen Askar Melayu Di Raja.

Jika calon DAP ini menang, satu usul akan dibawa ke parlimen untuk membuka penyertaan kaum lain terutama bangsa Cina ke dalam Rejimen Askar Di Raja. Dan seterusnya membuang terus perkataan Melayu kerana dikatakan kerajaan Malaysia lebih mengutamakan Melayu daripada bangsa lain.

Dalam ucapan ceramahnya baru-baru ini di Teluk Intan di atas pentas Ceramah Perdana DAP, calon DAP ini menegaskan yang Malaysia ini bukan hanya untuk orang Melayu tetapi untuk bangsa lain juga termasuk kaum Cina.

Tidak menjadi kesalahan jika bangsa Cina diberi pelepasan untuk bersama-sama bangsa Melayu dalam rejimen ini kerana Malaysia berbilang kaum dan bangsa.

Katanya lagi dalam ceramah tersebut, kaum Cina dan India juga harus diberikan keistimewaan sebagai 1st class citizen. Walaupun kaum India masih lagi berselipar di dalam estate, namun hak keistimewaan haruslah diselaraskan merangkumi pelbagai kaum.

***************************************

Punyalah taksub dengan DAP hingga mengkhianati bangsanya sendiri. 

Ini adalah suara Kit Siang Komunis yang mahukan kesamarataan. Dan terserlahlah yang Dyana Sofya hanya membawa suara DAP bukan suara pelbagai kaum.

Begitu mengagongkan Kit Siang hingga sanggup menghapuskan hak Melayu itu sendiri.

5 comments:

  1. Salam. Elok juga tu..kita mahu anak-anak Cina dan India diwajibkan untuk berkhidmat dengan tentera. Suka atau tidak 'ianya' adalah 'kemestian'. Biar dia orang rasa bagaimana 'serik' duduk dalam hutan yang berselimutkan 'nyamuk' unggas' dan juga binatang. Nampaknya..terkantoi juha akhirnya 'Lim Kit Siang' dengan isu ini....

    ReplyDelete
  2. RAMD mempuyai sejarah yang tersendiri dan yang paling dibangga dan sangat berjasa kepada Malaysia.

    Jelas apa yang dikatakan bukanlah dari hati Dyana tetapi dari LKS.

    HIDUP MELAYU.

    ReplyDelete
  3. betul tu elok kita ubah perlembagaan wajib kemasukkan tentera ikut peratusan kaum di malaysia, dan minimum berkhidmat adalah 10 tahun.

    ReplyDelete
  4. Inilah hasrat Lee Kuan Yew ketika Singapura masih dalam Malaysia.

    ReplyDelete
  5. Typical DAPigs lahant rasis yang timbul isu provokasi. Seperti lazim cina lahanat tidak lontar isu provosi, sebalik nya guna bai singh, hindu, dan melayu keldai. Ini semua agenda untuk "dis-arm" keupayaan persenjataan orang melayu. Si puak cina lahanat pun tidak kurang dengan simpanan senjata api mereka. Siapa yang dalang penyuludupan senjata api jika bukan puak cina lahanat. Kaum melayu yang sayangkan Negara dan bangsa tolong bersatu dan bersedia.

    ReplyDelete

comment please.....