Konco-konco ku

Tuesday, August 7, 2018

MOT SINGAPURA NAFI BERJUMPA AZMIN BINCANG KERETAPI LAJU

Kementerian Pengangkutan Singapura (MOT) menafikan bahawa Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali telah bertemu dengan beberapa "pegawai kanan" di republik itu untuk membincangkan projek Rail Speed ​​(HSR).

Portal berita Today Online memetik seorang jurucakap MOT mengatakan bahawa tiada mesyuarat telah dijadualkan antara Azmin dan para pegawainya, tidak ada yang berlaku antara kedua-dua pihak.

"Sehingga 6 Ogos 2018, kerajaan Malaysia tidak memberikan penjelasan yang diminta oleh Singapura dan belum menyampaikan tarikh cadangan mereka untuk perbincangan sedemikian," kata jurucakap itu.

Semalam, Azmin memberitahu wartawan di Parlimen bahawa dia telah bertemu dengan beberapa pegawai kanan di Singapura untuk membincangkan HSR, ketika berada di negara itu untuk melawat Menteri Dalam Negeri Muhyiddin Yassin, dan pertemuan itu "sangat positif".

Menteri itu juga berkata mesyuarat rasmi mengenai perkara itu akan berlaku dalam bulan itu, dan menambah bahawa dia akan mengeluarkan kenyataan mengenai perkara tersebut tidak lama lagi.

Singapura telah mendapatkan keputusan rasmi Putrajaya mengenai HSR sejak Jun.

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad sebelum ini berkata bahawa Singapura sepatutnya mengetahui pendirian Putrajaya mengenai projek pengangkutan mega.

Antara perkara pertama yang dilakukan Mahathir sebagai perdana menteri ialah membatalkan HSR, memetik kos yang tinggi dan tidak mendapat keuntungan.

"Kami akan rugi dari pembinaan (HSR) ini," katanya.

HSR KL-Singapura sebelum ini dikatakan berharga RM110 bilion.

Sumber: MalaysiaKini
Terjemahan: Jawa Bernam

4 comments:

  1. Tak hairan makluk ni MENIPU, SUDAH JADI DARAH DAGING?

    ReplyDelete
  2. Standard pemimpin PH dari PM sampai Menteri timbalan Menteri semua kaki putar belit, ko orang tak da ugama ke, tak kisah apa pegangan ugama apa, tapi semua tahu menipu tu di tegah oleh ugama, semoga lingkup lah kerajaan yang putar belit menipu rakyat ni,.. satu trillion betul ke tu,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka macai tomato ph pun hancennnggg..!!!!!

      Delete
  3. EnglishTHE HACK GEEKS
    Hack Geeks adalah organisasi HACKERS dengan motif untuk membantu individu memahami batasan dalam teknologi.
    Kami menawarkan perkhidmatan dalam:
    * Pengklonan telefon, penggodaman dan pengesanan.
    *Pengaturcaraan komputer
    * Reka bentuk web
    * Serangan siber
    * Peningkatan skor kredit
    * Dokumen menghidu, memotong atau menukar dan banyak lagi.
    Kami memberi anda maklumat mengenai bagaimana kami akan mendapat pekerjaan dan penggodam yang bertanggungjawab terhadap tugas anda.
    Hubungi:
    thehackgeeks@gmail.com
    THE HACK GEEKS.

    ReplyDelete

comment please.....