Konco-konco ku

Friday, May 6, 2016

'DOAKAN SELAMAT...KE BETONG' #PRAY4MISSINGHELI

SUNGAI BESAR - Timbalan Menteri, Perusahaan, Perladangan dan Komoditi, Datuk Noriah Kasnon yang dilaporkan hilang ketika menaiki sebuah helikopter sempat memuat naik status di Facebooknya yang memohon agar mendoakannya selamat mendarat di Betong, Sarawak.

Ahli Parlimen Sungai Besar yang menggunakan akaun identiti 'Nur Nin' memuat status itu di Kuching pada kira-kira jam 11 tengahari tadi.

Antara komen balas yang diterima pada status itu dikirim pemilik akaun Intan Asmari yang mendoakan agar dipermudahkan segala urusan.

Komen lain pada status itu, dikirim oleh Julak Bar.

"Semoga ALLAH beri keselamatan atas rahmat-NYA. Semoga diredai segala urusan, Amin.

Sementara itu, Noriah dalam komennya pada status itu membalas: "Amin, terima kasih semua," katanya.

Sementara itu, tinjauan Sinar Harian di kediaman Noriah di Sungai Besar mendapati suasana kediamannya lengang hanya terdapat ahli keluarga terdekat.‎

Dalam perkembangan berkaitan, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Sarawak, Norhisham Mohamad berkata, pihaknya telah meletakkan seluruh pasukan penyelamat dalam keadaan siap siaga penuh.

Pihaknya sedang melakukan perincian lokasi terakhir helikopter berkenaan dikesan di kawasan Sebuyau, sebelum menggerakkan pasukan mencari dan menyelamat (SAR).

Antara yang akan digerakkan termasuklah pasukan khas menyelamat STORM, Pasukan Must dan Unit Udara Bomba. - Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

comment please.....