Konco-konco ku

Tuesday, May 24, 2011

Jangan Melayu Lawan Melayu - Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid


"Jangan Melayu Lawan Melayu" - Begitulah salah satu post yang di ambil dari laman sosial facebook Naib Canselor UiTM Malaysia, Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar. Sedia maklum UiTM merupakan satu-satunya Universiti kaum Bumiputra di Malaysia. Dato' Sahol yang begitu lantang menyokong dan mempertahankan Melayu dan Bumiputra sejak kebalakangan ini adalah rentetan dari pelbagai isu yang cuba dimainkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Sama seperti Naib Canselor sebelum ini Dato' Ibrahim yang begitu bersemangat menghalang UiTM dari diganggu gugat oleh kaum lain.

Syabas Dato' Ibrahim dan Dato' Sahol yang begitu menjaga kepentingan pelajaran kaum pribumi Malaysia. Yong pernah sekali ikut perarakan ke SUK Selangor atas isu Pakatan Rakyat hendak memasukkan pelajar dari kaum Cina dan India ke dalam UiTM. Memang ramai yang ikut bukan sahaja pelajar UiTM malah alumni atau bekas pelajar yang bekerja di sekitar Shah Alam, Klang, dan Kuala Lumpur turut hadir sama bagi membantah cadangan tidak bernas Menteri Besar Khalid Ibrahim.



Betapa ramai yang masih sayang kepada UiTM. UiTM di Hatiku. Pelajar UiTM bukanlah takut dengan persaingan kaum lain tetapi kami tidak mahu tandas kami berbau hancing dengan Cina hanya tahu guna tisu untuk membersihkan, dengan sebilangan mereka tidak mandi pagi, dengan bau minyak kelapa pagi-pagi dan macam-macam hal lain yang mungkin menyusahkan pelajar Bumiputra di UiTM.

"Jangan Melayu Lawan Melayu", kata-kata keramat yang akan Yong simpan dan gunakan mulai hari ini. Biarlah Anwar dengan keldai-keldainya, biarlah Nik Aziz dengan lebai-lebainya, biarlah Zaid dengan kita-kitanya. Janganlah lawan Melayu. Lawanlah Cina Super Rasis dari DAP dan babi-babinya.

"JANGAN MELAYU LAWAN MELAYU"

~WaKd0b~

2 comments:

comment please.....