Konco-konco ku

Thursday, February 4, 2010

Bencana Facebook dan Internet – Hina Nabi,Hina Melayu dan Provokasi

Bermula dengan isu sensitif pembakaran gereja dan provokasi yang dibuat oleh pelajar ASWARA dilaman facebook.com yang dikatakan boleh mengancam keselamatan negara. Mungkin apa yang ditulis dalam akhbar tidak sama dengan apa yang sebenarnya ditulis oleh nya.
Inilah komen yang membawa padah kepada Mohamad Tasyrif:
 
 

Pendapat saya komen yang diberi oleh Tasyrif ini hanya lebih kepada gurauan tetapi tidak dapat dinafikan satu gurauan yang tidak bertempat.
Kemudian timbul pula aduka taruna, kali ini bukan di facebook tetapi di laman blog kena menggunakan kata-kata yang kurang sopan mengenai artikelnya tentang kemangkatan Sultan Johor.
 
 
 
Adakah dia akan dikenakan tindakan jika kita tukar perkataan yang digunakan dengan perkataan yang lebih sopan tetapi memberi maksud yang sama.
Dah mangkat buat cara dah mangkat la. Boleh plak simpan jenazah nak tunggu Datuk Bendehara balik dari shopping. Boleh mesyuarat istihar sedang gering. Padahal dah mangkat pagi tadi.. Pergi mati sama lu. Bodoh punya kerajaan spesis bodoh.
Apabila ditukar dalam ayat sebegini saya tidak pikir aduka taruna ingin mengutuk Al-Marhum sultan. Ok ayat dia tetap buat orang ramai sakit hati dan biarlah polis yang menentukan hukumannya.
Masalahnya ramai orang geram,marah, nak pukul la apabila ini aduka taruna melakukan hal yang demikian.
 
 
 

No comments:

Post a Comment

comment please.....