Konco-konco ku

Sunday, May 12, 2019

PRK SANDAKAN: DAP MENANG KERANA PERKAUMAN

Calon DAP, Vivian Wong Shir Yee, menang Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sandakan dengan majoriti 11, 521 selepas memperoleh 16,012 undi bagi menewaskan calon Parti Bersatu Sabah (PBS), Datuk Linda Tsen Thau Lin (4,491 undi).

Pertandingan lima penjuru itu turut menyaksikan tiga calon Bebas iaitu bekas pengasas Parti Amanah Negara (AMANAH) Sabah, Hamzah Abdullah mendapat 788 undi; bekas pegawai tadbir Pusat Khidmat Parlimen Sandakan, Sulaiman Abdul Samat (126 undi) dan ahli perniagaan, Chia Siew Yung (178 undi), sekali gus hilang wang pertaruhan.

Pengumuman rasmi keputusan PRK berkenaan dibuat Pegawai Pengurus PRK Parlimen Sandakan, Mohd Hamsan Awang Supain di pusat penjumlahan undi di Dewan Aktiviti Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan (SMJK) Tiong Hua, Sandakan, di sini, pada jam 9 malam tadi.

KOMEN:

1. Calon Pakatan Harapan menggunakan sentimen perkauman Cina di Sandakan dengan berceramah di atas pentas dengan kehadiran 80% pengundi Cina yang mana 60% pengundi di Sandakan adalah kaum Cina.

2. Calon Pakatan Harapan tidak menggunakan Lambang atau Logo atau Bendera 'Pakatan Harapan' kerana sudah tidak percaya dengan kekuatan Pakatan Harapan di Sabah. Oleh itu, strategi yang digunapakai adalah menggunakan Logo atau Bendera parti DAP.

3. Walaupun kerusi yang disandang adalah milik Bapa Mertuanya, boleh dilihat, peratus majoriti dan keluar mengundi adalah tersangat rendah. Yang mana boleh dikatakan sebagai salah satu protes senyap terhadap Pakatan Harapan khususnya DAP.

* Boleh lupakan Sandakan. Tahniah kepada yang menang. Team Pembangkang Malaysia harus cuba tunjukkan kepada kerajaan sepenggal ini bahawa mereka sudah ditolak secara total. Pembangkang harus buktikan yang mereka masih lagi relevan dalam politik Malaysia di Sarawak pula.

10 comments:

  1. PRK Sandakan telah diSABOTAJ habis2an - oleh puak PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAPbangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael, mcm. dlm. PRU14!!

    Apalagi SPR baru ni, sudah diKUASAI oleh 'NGO' PENGGANAS/PENJAJAH asing yg. berPUSAT di SWITZERLAND, Bersih, yg. diTAJA oleh Pengganas2/Pembunuh2/Perasuah2/Perompak2 Zionis CIA/MOSSAD-SOROS, dan telah bersama NGO Veteran PENGKHIANAT, Patriot, utk. mengHASUT POLIS, TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR, utk. menSABOTAJ PRU14 dan MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH terTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN per. 41 (yg. telah diLESAPkan dr. laman web JPA) dan KETUA UTAMA NEGARA mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN 32, serta sbg. KETUA UNDG2 dan PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen!!

    Kenapa POLIS bah. TERORISMA boleh memBIARkan si PENGGANAS ZIONIS Bersih ini, yg. merupakan SENJATA DAPbangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael ni, masuk campur hal ehwal NEGARA ISLAM berdaulat kita ni?!!! KURANG AJAQ betul Bersih ini!!! Patut diTANGKAP2 anggota2 ‘NGO‘ Pengganas Bersih ni, yg. sekoq darinya adalah anggota SPR tu, sementara TIMBALAN PENGERUSI SPR yg. baru ini ini adalah penyokong atau anggota Bersih ni serta puak HOMO!! Ya, inilah jenis spesis SPR HOMO KULIT ANJING HARAM JADAH yg. BARU - yg. telah memPERMAINkan ISLAM/umatnya, UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA, DYMM YDPA dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!!! Lihat di -

    1. https://www.abuleman.com/2019/02/saya-tak-kisah-lelaki-wanita-nk-tukar-jantina.html

    'Saya tak kisah lelaki, wanita nak tukar jantina' – Azmi Sharom


    Abu Leman com
    Feb 14, 2019


    Lihat bagaimana PENTINGnya PERLANTIKAN angota2 SPR yg. BERMORAL dan BERINTEGRITI berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 114. Keanggotaan Suruhanjaya Pilihan Raya.

    (1) Suruhanjaya Pilihan Raya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja, dan hendaklah terdiri daripada seorang pengerusi, seorang timbalan pengerusi dan lima orang anggota lain.

    (2) Pada melantik anggota Suruhanjaya Pilihan Raya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah mengambil perhatian tentang peri mustahaknya suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam.

    Dahlah bukan main lagi lu si PENJAJAH/PENGGANAS PN /DAPbangkai ANJING/PHomo nak MENIPU dan MEMBULI DYMM YDPA kita terdahulu!! Skrg. nak MEMBULI dan MENIPU pula DYMM YDPA baru kita!! Lihat juga di -

    2. http://wak-labu.blogspot.com/2019/01/saya-sedia-letak-jawatan-kata-azhar.html

    ReplyDelete
  2. Maka, sepatutnya 'NGO' Teroris Bersih BANGKAI ANJING HOMO jijik ZIONIS ni diHARAMkan oleh PDRM dan diSIASAT sampai ke LUBANG CACING oi!!!! Begitu juga, ‘NGO‘, Patriot dan PENGERUSI SPR dan Timbalannya, serta anggota2 SPR ni, juga patut diSIASAT habis2an!!! PDRM bah. TERORISMA - hang TIDOQkah?!!!

    Lihat di -

    1. https://www.malaysia-today.net/2016/12/05/the-worlds-biggest-media-conspiracy-by-george-soros-clare-rewcastle-and-dr-mahathir-to-destroy-najib-1mdb-and-kadem-al-qubaisi/

    The world’s biggest media conspiracy by George Soros, Clare Rewcastle and Dr. Mahathir to destroy Najib, 1MDB and Kadem Al Qubaisi

    By THE THIRD FORCE

    Malaysia Today
    Last updated Dec 9, 2016;
    2. http://landdestroyer.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html

    US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

    Tony Cartalucci

    Land Destroyer
    August 24, 2015;

    3. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

    Trojan Horse: The National Endowment for Democracy: This is a chapter from Rogue State: A Guide to the World’s Only Su-perpower

    by William Blum ;

    4. https://www.globalresearch.ca/the-national-endowment-for-democracy-ned-is-now-officially-undesirable-in-russia/5468215

    The National Endowment for Democracy (NED) is Now Officially “Undesirable” in Russia,

    By F. William Engdahl

    Global Research
    August 10, 2015;

    5. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

    Washington Post Covers Up US Meddling in Malaysia

    Tony Cartalucci

    New Eastern Outlook
    02.09.18;

    6. https://journal-neo.org/2018/07/20/how-us-influence-is-co-opting-malaysias-governance/

    How US Influence is Co-Opting Malaysia’s Governance Joseph Thomas

    New Eastern Outlook
    20.07.2018;

    7. https://www.malaysia-today.net/2018/05/31/how-patriot-helped-defeat-barisan-nasional/

    How Patriot helped defeat Barisan Nasional

    By MT Webmaster
    On May 31, 2018;

    8. https://www.malaymail.com/s/1354307/armed-with-big-data-opposition-gears-up-for-ge14-fight-against-bn
    (AWAS: ini media BANGKAI ANJING pro-PH)

    Armed with big data, Opposition gears up for GE14 fight against BN

    12 April 2017
    BY BOO SU-LYN; dan di -

    9. https://www.malaysia-today.net/2019/04/13/now-lets-talk-about-pkrs-funder-john-soh/

    Now let’s talk about PKR’s funder, John Soh

    By Raja Petra Kamarudin

    Malaysia Today
    Last updated Apr 13, 2019.

    ReplyDelete
  3. Mungkin persekitaran Sabah dan Sarawak tak seperti Semenanjung yang sekarang DSN kata rakyat hari ini dah mula sokong BN. Lagi satu pembangkang pun dah yakin PH adalah kerajaan sepenggal dan PRU 15 PH akan kalah.
    Tapi sementara tunggu sepenggal ramai bekas menteri BN tak sejuk menunggu giliran utk disiasat dan untuk didakwa. Jadi sepenggal mungkin masa yg cukup buat PH .

    ReplyDelete
  4. kerajaan sepenggal mme patut

    atok fitnah dah mula cakap pasal islam lepas tu jual air mata sikit... maka macai pun mula klua air mata skli
    .. macai cakap itu karomah atok fitnah

    sblom cakap pasl islam .. islam kan dulu marina dan anak cucu atok yg sokong pluralisma murtad gay lgbt dan comango...

    hampehhhh ...!! puiiii


    karomah pantekkk la aaii...

    ReplyDelete
  5. BERIBU2 PATI2 dr. CHINA dan FILIPINA yg. BERLAMBAK kat SABAH tu - disyaki telah diberikan IC PALSU dan diRASUAH utk. MENGUNDI si PENJAJAH/PERASUAH/PEROMPAK/PENYANGAK/PENIPU DAP bangkai ANJING homo JIJIK ZIONIS ISrael ni!!

    TAK habis2 nak MENIPU, si PENDATANG bangkai BABI guan eng PEROMPAK/PERASUAH DAP bangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael amat RASIS ni oi!! Lihat di -

    1. http://www.utusan.com.my/berita/politik/enam-sebab-dap-menang-besar-di-sandakan-lim-guan-eng-1.899485

    Enam sebab DAP menang besar di Sandakan - Lim Guan Eng

    12 Mei 2019; dan di
    2. https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

    Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

    By Raja Petra Kamarudin

    Malaysia Today
    Last updated Apr 8, 2019;

    Ini bukti JELAS tentang kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM sbnyk. $1.5 BILLION oleh shafie HOMO warisan JIJIK-KULI DAP BANGKAI ANJING Zionis ISrael - yg. dah diTUTUP sewenangnya oleh syukri HOMO BANGKAI PARA-SIT/SPRM BANGKAI BANJING yg. makin TAK GUNA dan PEGUAM NEGARA PARIA PENIPU BANGKAI ANJING tu (sbb. tu shafiee HOMO dan adik dia, boleh sampai ada 23 SYARIKAT - mcm. anak2 mahathir PARIA kERALA tu sampai ada hampir 100 syari-kat – utk. mengGUBAH WANG HARAM)!

    Lihat juga SAKSI yg. hanya kerja sbg. Timbalan Setiausaha Bahagian Infrastruktur KKLW yg. TERLIBAT dlm. kes RASU-AH/PENGGUBAHAN WANG HARAM ni boleh ada sampai $29 JUTA dlm. AKAUN dia! Lihat di -

    3. https://malaysiachoice.wordpress.com/2018/07/06/shukri-sprm-arah-kes-shafie-apdal-ditutup-saksi-miliki-akaun-rm29-juta-dibebaskan/

    Shukri SPRM arah kes Shafie Apdal ditutup, saksi miliki akaun RM29 juta dibebaskan

    Malaysia Choice wordpress com

    July 6, 2018; dan di -

    4. https://sabahkini2.com/en/news/1855/selepas-banglo-rm13-juta-kini-rumah-shafie-apdal-rm53-juta-no5-albion-street-london-terbongkar/view

    Selepas Banglo RM13 juta kini rumah Shafie Apdal RM53 juta No.5 Albion Street London terbongkar

    SabahKini2 com

    April 15 2019.

    ReplyDelete
  6. bazar ramadhan dulu paling meriah di Malaysia sekarang paling sunyi..

    Mohon boss ku buat lawatan dan ziarah di bazar bazar ramadhan terutama di Bazar Kg Baru (tempat kesukaan atok fitnah) Bazar di Johor di Pasar Rabu Kedah ,Langkawi dan tempat strategik yg lain yang sesuai... Mohon juga Bossku buat lawatan di Bazar Darataran Merdeka yang sudah berpindah dari Jalan TAR dan Masjid India KL dengar khabar tempat baru Dataran tiada samubutan lansung di sana. Jalan TAR dan Masjid India sudah tiada sambutan disebabkan laluan awan di sekat dan parking kereta pun sudah tiada lagi. Kawasan masjid india seperti padang jarak padang tekukur sekarang....!!


    Mohon atur dan segrakan lawatan Bossku di tempat strategik sempana Ramadhan ini...

    mohon VIRALKAN...!!



    dan yang ini tragedi malang umat islam jalan TAR dan Masjid India

    Ada suatu agenda bila parking kereta ditutup di sekitar jalan masjid india yg mana 99% di Jln Masjid India beragama Islam (Melayu mamak indon acheh dll) untuk melingkupkan perniagaan mereka. Bila parking kereta ditutup macamana orang ramai nak singgah dan beli secara pukal..?? Bila peniaga rugi senang puak sepet ni masuk dan kuasai kawasan strategik ini...Kenapa Petaling Street Jalan Alor dan Bukit Bintang tak buat sekali...???


    mohon VIRAL kan...!!

    ReplyDelete
  7. DASYATNya ya anon 7:08 am!! Nampaknya mmg. ada agenda DAPembunuh bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael - nak mengHAPUSkan perniagaan umat ISLAM kat jln. TAR dan MASJID INDIA ni!!! Lepas tu si PARIA2 PENGGANAS hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPembunuh ni bolehlah MENGUASAI kwsn2 yg. STRATEGIK tgh. KL ni, mcm. kat 'Little India' dan sebelah MASJID INDIA, dll tu!! Ada CHINA TOWN dan 'LITTLE INDIA' ni - tapi kenapa TAK dak 'MALAY TOWN' atau 'BUMIPUTERA TOWN'?!!! Nampaknya si puaka2 PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAPembunuh ni nak MENYAPU lagi umat ISLAM/MELAYU kita habis2an dr. KUALA LUMPUR mcm. 13 MEI tu!!! Lihat artikel BERNAS ni di -

    https://cungkil.wordpress.com/2019/04/30/jangan-jadikan-raja-raja-melayu-bisu-dan-pekak/

    JANGAN JADIKAN RAJA-RAJA MELAYU BISU DAN PEKAK

    Oleh Mamat Desa

    Cungkil WordPress
    Posted on April 30, 2019

    ReplyDelete
  8. Tgk. juga si PENGGANAS/PENJAJAH/PEMBUNUH PARIA hindu hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, yg. makin BUAS ni - nak MENUNTUT lagi 'hak' PARIA Hindu depa, yg. kononnya diTINDAS!!! CELAKA betul!!! Lihat di -

    https://www.ismaweb.net/2019/05/12/hindraf-2-0-minta-tambah-tujuh-kerusi-parlimen-wakil-india/ (AWAS: ini blog DALANG DUA MUKA)

    Hindraf 2.0 minta tambah tujuh kerusi Parlimen wakil India

    Wakil rakyat BN, PH dituduh ketepi isu berkaitan masyarakat India

    fazleen safina

    12/05/2019;

    Ini disyaki SEBAB utama Presiden Angkatan Skuad Mubaligh Malaysia - saudara PENDAKWAH amat MULIA kita, Muhammad Zamri Vinoth Abdullah diSERANG habis2an oleh DAPembunuh, utk. MENUTUP MULUT beliau, oleh PENGGANAS ramasamy DAPembunuh-si PENAJA PENGGANAS/PEMBUNUH Tamil Eelam Sri Lanka (yg. BERSARANG di KONDO2 MEWAH dgn. PENGURUSANNnya dr. DAPembunuh, dan diberikan IC2 negara kita yg. PALSU) kat NEGARA ISLAM kita ni!! Tgk. REPOT POLIS terhdp. PENGGANAS ramasamy ni, antara yg. BERLAMBAK - yg. telah diTUTUP sewenangnya oleh POLIS/KDN atau PEGUAM NEGARA PARIA rasis BANGKAI ANJING DAPembunuh tu!! CELAKA betul PENIPUAN ni!!! Lihat di -

    m.my/berita/kes/2018/07/449963/laporan-polis-ke-atas-p-ramasamy

    Laporan polis ke atas P Ramasamy

    Oleh Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor

    Berita Harian Online
    16 Julai 2018:

    SEREMBAN: Pengerusi Skuad Mubaligh Negeri Sembilan, Mohd Umry Abdul Khois membuat laporan di Balai Polis Rahang di sini, semalam meminta siasatan dilakukan terhadap Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy yang didakwa menyokong pemberontak Pembebasan Harimau Tamil Ealam (LTTE) di Sri Lanka.

    Mohd Umry berkata, sewaktu berada di Wisma Mubaligh di Jalan Tuanku Antah, di sini, jam 2 petang kelmarin, beliau terbaca artikel dipaparkan di Facebook milik Presiden Angkatan Skuad Mubaligh Malaysia, Muhammad Zamri Vinoth Abdullah.

    Katanya, artikel itu mendedahkan pembabitan Ramasamy yang menyokong LTTE malah terdapat sekeping foto menunjukkan ahli politik itu menyembah lambang AK-47 yang menjadi ritual puak pemberontak berkenaan.

    "Dr Ramasamy adalah Timbalan Ketua Menteri yang dibimbangi menggunakan kedudukan beliau untuk menyebarkan ideologi keganasan. Keadaan ini begitu menggusarkan malah boleh mengancam keamanan negara," katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

    Mohd Umry berkata, pihak polis dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) digesa menjalankan siasatan segera berikutan tindakan itu boleh menggugat keharmonian masyarakat berbilang kaum di negara ini.

    Katanya, beliau percaya rakyat di negara ini akan menolak agenda mempromosi aktiviti keganasan dan mahukan kehidupan aman sejahtera.

    Sementara itu Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Thiee Hock dihubungi mengesahkan menerima laporan yang dibuat.......

    ReplyDelete
  9. macamana atok munafik nk kawal negara.. sedngkan anak sendiri pun tak terjaga

    ReplyDelete
  10. At-Taubah, ayat 17-18

    {مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ (17) إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ (18) }
    Tidaklah pantas orang-orang musyrik itu memakmurkan masjid-masjid Allah, sedangkan mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir. Itulah orang-orang yang sia-sia pekerjaannya, dan mereka kekal di dalam neraka.


    Hadiah PH di Aidilfitri 2019. Bila orang islam telah diikat tangan orang kafir.Yang memakmurkan masjid-masjid Allah hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, serta tetap mendirikan salat, menunaikan zakat, dan tidak takut (kepada siapa pun) selain kepada Allah. Maka merekalah orang-orang yang diharapkan termasuk golongan orang-orang yang mendapat petunjuk.
    Allah Swt. menyebutkan bahwa tidaklah layak bagi orang-orang musyrik memakmurkan masjid-masjid Allah yang dibangun atas nama-Nya semata, tiada sekutu bagi-Nya.Bahana bila kerajaan dikuasai oleh orang kafir dan menurut kehendak orang kafir semata mata kerana kuasa di dunia sementara.

    ReplyDelete

comment please.....