Konco-konco ku

Friday, June 2, 2017

SELAMATKAN MALAYSIA ATAU SELAMATKAN MUKHRIZ?? - ARMAND AZHA

Tertarik saya nak komen mengenai Tun sedia jadi PM jika Pakatan menang PRU14 nanti.

Jika kita lihat kebelakangan ini perebutan kuasa untuk menjadi PM selepas PRU14 diantara Parti2 Pakatan hebat diperkatakan.

PKR secara konsisten mahukan Anwar sebagai PM, Amanah mencadangkan Mat Sabu sebagai PM , Bunga kejap mahukan Muhyiddin kemudian Mukhriz kini terbaru Tun M pulak menyatakan hasrat beliau pada usia 92tahun .

Seperti biasa DAP memainkan peranan dalam isu ini dimana mengambil pendekatan menyokong semua pihak, kerana mereka mempunyai agenda utama iaitu siapa sahaja jadi PM dibawah Pakatan harus akur pada tiap agenda DAP 

Laungan politik baru utk anak muda yang dibawa oleh Pakatan jelas hanya omongan kosong kerana secara jelas calon2  PM yang mereka namakan adalah REMAJA TUA .

Ini baru cerita siapa nak jadi PM dibawah Pakatan belum lagi pembahagian kerusi2 PRU14 nanti .

Bagi saya kenyataan Tun M ini lebih kepada untuk menyelamatkan masa hadapan politik anak emas beliau Mukhriz dalam arena politik negara. Tun M merancang semua strategik politik beliau untuk memastikan kesinambungan kuasa politik bagi anak emas beliau.

Jika kita nilaikan gerakan dibawah Tun M ini lebih kearah politik peribadi daripada kepentingan rakyat. Rakyat dimomokkan dengan laungan "Selamatkan Malaysia" dimana sepatutnya laungan "Selamatkan Mukhriz" adalah gerakan tersirat beliau .

Sejarah tidak boleh dipadam, kita tahu beliau pernah jadi PM selama 22tahun, beliau juga pernah dikecam teruk malah pernah didesak letak jawatan diera zaman beliau jadi PM .22tahun beliau jadi PM, pelbagai skandal dan isu panas yg ada ketika era beliau. Jadi jangan ingat rakyat lupa sejarah, beliau bernasib baik ketika zaman beliau jadi PM tiada sosial media seperti hari ini.

Saya sebagai generasi muda zaman pemerintahan Ds Najib rasakan, niat Tun M itu sekadar lebih untuk menyelamatkan politik Mukhriz daripada kepentingan negara.

Saya berdiri teguh bersama kepimpinan Ds Najib dan kepimpinan Barisan Nasional kerana secara konsisten membawa POLITIK KHIDMAT BAKTI melebihi politik nafsu kebencian oleh Pakatan.

PRU14 saya undi Barisan Nasional

Ikhlas
Dato Armand Azha Hj Abu Hanifah
Exco Pemuda UMNO Malaysia
2hb Jun 2017
2.30ptg

2 comments:

comment please.....