Konco-konco ku

Saturday, June 23, 2012

PANAS!! PENDEDAHAN 3 DIPLOMAT SINGAPURA DALAM BERSIH 3.0!!


KUALA LUMPUR 22 Jun - Kerajaan akan menyiasat penglibatan tiga diplomat Singapura dalam perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu sama ada sebagai pemerhati atau peserta sebelum tindakan lanjut diambil.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, perkara tersebut kini dalam pertimbangan Kementerian Luar dan sebaik sahaja fakta sebenar mengenai penglibatan mereka diperoleh tindakan susulan akan diputuskan.

"Kita mahu pastikan kesahihan laporan sama ada mereka hadir sebagai pemerhati atau terlibat dalam demonstrasi terlebih dahulu, kemudian baru kita putuskan tindakan lanjut," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya pendirian kerajaan dan bila bantahan rasmi berhubung penglibatan tiga diplomat Singapura yang dilihat mencabul kedaulatan negara akan dibuat.

Hari ini Kedutaan Singapura dalam kenyataannya mendakwa kehadiran ketiga-tiga diplomat tersebut dalam demonstrasi Bersih 3.0 adalah berdasarkan kapasiti peribadi dan bukan arahan kerajaan Singapura.


Omong Jawa Bernam:

Tak dapat nak disangkal lagi tentang penglibatan 3 diplomat dari Singapura [Tiga diplomat tersebut ialah  Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), Setiausaha Pertama (Politik), Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), Setiausaha Pertama (Politik) dan Ariel Eunice Tan Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Penolong Pesuruhjaya Tinggi dan Kaunselor.] yang dikatakan hadir pada himpunan Bersih 3.0 yang berlangsung pada 28 April lalu sebagai pemerhati atau peserta. 

Singapura adalah penyokong kuat kepada pembangkang Malaysia yang mana di dalam pakatan pembangkang Malaysia masih ada sisa cabang PAP iaitu DAP. Tanpa sokongan dari Singapura dan penyaluran dana secara besar-besaran maka Bersih 3.0 tidak dapat dijalankan.

The game is simple. Kerajaan Singapura yang berpaksikan kepada kuasa besar Yahudi yang menguasai dunia kini adalah penyumbang terbesar kepada kekecohan yang tercetus sejak Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara. Semasa di dalam penjara Anwar Ibrahim sering dikunjungi oleh wakil Yahudi dari Singapura untuk melakar pelan pengambilalihan Malaysia jika kerajaan Barisan Nasional dapat ditumbangkan.

Perkara ini juga mendapat sokongan yang hebat dari pecahan parti rasis Singapura yang masih bertapak di Malaysia iaitu DAP. DAP telah lama berdendam dengan Melayu sejak dari Singapura terpisah dari Persekutuan Tanah Melayu lagi. 

Oleh itu, 3 diplomat yang didakwa menyokong himpunan bersih dan terlibat secara langsung pada 28 April lalu adalah begitu kuat dengan mengkaji semula sejarah asal Singapura dan DAP yang terlalu berkait rapat untuk merampas Tanah Melayu dari pemerintahan Melayu.

Jadi apa tunggu lagi? Tak perlu siasat pun semua orang dah fasih tentang perkara ini. Fikirkan.

1 comment:

  1. Alasan penyertaan atas kapasiti sendiri sebagaikan memperbudakan Malaysia. Jika benar mereka bolih didakwa di mahkamah kerana himpunan ini dikelasifikasikan sebagai haram. Jika kerana sebagai staf diplomat mahu meneliti dan memahami proses demokrasi, ini campur tangan negara asing
    yg mempunyai muslihat dan tanda tanya besar.
    Jelas ada basis jika satu anggapan dibuat bahawa kuasa2 luar cuba menyempurnakan satu misi kotor yg lebih besar mahu melihat Kerajaan Malaysia
    gagaj dan kecundang. Apa2 perjanjian serta perhubungan dgn Singapura kini bolih dikaji semula kerana sudah ada satu breach yg amat besar.

    ReplyDelete

comment please.....