Konco-konco ku

Wednesday, October 21, 2015

PAS HANYA BOLEH BERTANDING 4 NEGERI SAHAJA - KIT SIANG, DAP

BAGAIKAN kacang melupakan kulitnya. DAP nampaknya telah mengambil sikap terus menolak PAS daripada bertanding dalam PRU akan datang.

Jika dahulu mereka ditatang bagai minyak yang penuh sehinggakan sanggup PAS mengaku 'DAP lebih ISLAM daripada UMNO', kini segalanya berubah. PAS terus dihalau dan ditunjukkan jalan keluar oleh DAP kerana mereka sudah punyai parti baru sebagai wadah orang Melayu iaitu AMANAH.

Habis madu sepah dibuang, itulah yang boleh diibaratkan kepada PAS selepas DAP menolak penglibatan PAS dalam Parti Harapan kerana didakwa bertindak RASIS kerana hanya mementingkan HUDUD dan ISLAM sahaja.

Rupanya Mustafa Ali dah lama tahu tentang dendam DAP terhadap PAS. 

Masih ada lagi sisa dendam DAP kepada PAS yang mana satu masa dahulu mereka pernah bercakaran tentang undang-undang Islam yang dibentangkan namun tidak mendapat perkenan DAP.

Selepas bertahaluf siyasi dengan DAP akhirnya PAS baru terbuka mata untuk menolak kerjasama yang selama ini mereka jalinkan dalam Pakatan Rakyat setelah dapat menghidu talibarut DAP yang bertapak dalam PAS.

Tahniah DAP kerana berjaya memecahbelahkan orang Melayu dalam PAS.

1 comment:

  1. Harap admin delete terus Bapak Rahmad Bastian. Boleh gugat akidah. Kalau biarkan admin pun tumpang sekaki dan subahat.

    ReplyDelete

comment please.....