Konco-konco ku

Sunday, October 27, 2013

KERAJAAN SELANGOR BERI KUPON SHOPPING RM100 MASA DEEPAVALI!! RAYA PUASA, RAYA HAJI HILANG!!

INILAH yang aku katakan double standard. Mentang-mentang orang Melayu di Selangor ramai yang tidak menyokong dan mengundi pakatan haram, maka kebajikan orang Melayu sendiri diabaikan oleh kerajaan negeri Selangor yang bertuankan DAP.

Apa lagi yang boleh diharapkan jika keadaan ini berterusan sehingga sekarang. Apa lagi yang boleh orang Melayu di Selangor tuntut sebagai hak rakyat Selangor. 

Tanah di Selangor bukan lagi milik hak orang Melayu. Inikan pula kupon jom shopping yang diberikan kepada bangsa asing. Kerajaan negeri Selangor nampaknya lebih mengutamakan kaum lain lebih dari kaum pribumi sendiri iaitu Melayu.

Time masyarakat India beragama Hindu menyambut perayaan Deepavali, bersepahlah kupon dengan nilai RM100 ini diberikan kepada mereka. Tetapi apabila perayaan menyambut Hari Raya Aidilfitri dan juga Hari Raya AidilAdha dimanakah sumbangan kupon seperti ini??

Adakah orang Melayu di Selangor ini hanyalah sebagai penumpang? Adakah martabat orang Melayu dan Islam di Selangor ini lebih rendah dan hina dari kaum dan agama lain?

3 comments:

  1. Bila agaknya orang2 Melayu di negeri2 yg ditadbir pakatan sial akan sedar diri...anda hanya boneka,..yg jadi tuan adalah cina Kafir DAP...

    ReplyDelete
  2. ORG MELAYU SELANGOR TERLALU BENCI KEPADA UMNO ,UBAH !
    APA JADI TAK APA ASAL HATI PUAS X PERCAYA UMNO LAGI.?
    SIKAP BURUK INILAH MELAYU SELANGOR HADAPI TEKANAN YG MEREKA TAK SEDAR BERLAKU TERHADAP MEREKA ,AKHIRNYA MEREKA DIPINGGIRKAN .....

    ReplyDelete
  3. Org melayu selangor peduli apa, janji human umno yg perintah sudahnya menang jadi arang kalah jadi abu yg untung bangsa lain gak..lantak lah melayu selangor. Umno pun bukan boleh harap.kat selangor berlagak mcm masih jadi kerajaan tak sedar diri

    ReplyDelete

comment please.....