Konco-konco ku

Sunday, March 11, 2012

KERAJAAN PERPADUAN!! 3 PEMIMPIN KEMBALI BERBINCANG!!!

Desas-desus yang mengatakan ada segelintir dari pemimpin PAS akan bergabung dengan UMNO untuk mewujudkan kerajaan perpaduan kembali kuat. Selepas Hasan Ali dipecat oleh Hadi Awang, Presiden PAS itu dikhabarkan kembali menemui Hasan Ali dan Nasha untuk berbincang berkenaan kerajaan Islam - Melayu yang akan diwujudkan tidak lama lagi. 

Masa yang dicadangkan masih dalam perbincangan antara mereka (3 musketeer) dengan beberapa pemimpin tertinggi UMNO. Jika benarlah akan hal ini maka tercapailah hasrat rakyat Malaysia untuk melihat kita umat Islam kembali bersatu. 

Berpandukan dengan sokongan rakyat terhadap JATI yang dibawa oleh Hasan Ali maka menguatkan lagi kenyataan tersebut. Rakyat Malaysia mula sedar siapa DAP & PKR. Pemusnah perpaduan ummah akan dihantar ke neraka. Nik Aziz? Biasalah, dia memang tak setuju sangat tapi nak buat guano kalau semua pemimpin PAS dah setuju kan? Fikirkan.

5 comments:

  1. Harap sgat jadi untuk umat islam dan bangsa melayu....amin....

    ReplyDelete
  2. Moving towards the correct direction.
    Hope it will be a reality...God willing.

    ReplyDelete
  3. jangan prasangka buruk terhadap perpaduan....kerna PAS semakin hilang sokongan!!!..jangan pula nak tumpang tuah JATI pulak....yg penting perpaduan datang dari JATI-UMNO-PAS(J.U.M.P).melonjak dan bertakbir sekelian umat islam!!!

    ReplyDelete
  4. Pakcu Rantau Panjang.March 12, 2012 at 12:27 AM

    Pakcu dari dulu pun suka tengok sesama Melayu Islam bersatu. Tapi oleh kerana kepentingan politik maka sesama Melayu Islam berpecah kerana dasar bawaan parti . Kadang-kadang PAS mengambil langkah yang lebih mesra kepada kaum lain berbanding dengan Melayu Umno.

    Kalaulah penyatuan ini hanya sekadar suvival parti sahaja Pakcu rasa lambat laung akan berlaku penceraian semula selagi pucuk pimpinan parti PAS dan Umno tidak benar-benar ikhlas untuk muhabbah ummah.

    Untuk itu ianya perlu dimuzakarah dari semua sudut agar ianya membuahkan hasil sebagai mana matlamat kearah perpaduan ummah yang sebenar.....walahualam

    ReplyDelete
  5. bersatu bersatu juga lah tapi royalti minyak negeri ku Kelantan kasi balik, ini kes melayu tekan melayu, sokong ku li.

    ReplyDelete

comment please.....