Konco-konco ku

Thursday, February 16, 2012

PANAS!!! NANDO'S JATUHKAN PERNIAGAAN MELAYU!!!!

JawaBernam dah dapat agak semua permainan celeng DAP ni! Selepas menghuru-harakan KFC dan menjatuhkan reputasi KFC yang mana pemegang sahamnya adalah terdiri dari orang Melayu, kini geng-geng keparat DAP bagai menangguk di air yang keruh. Sungguh busuk strategi mereka ni.

Mac Chung Lynn, Ketua Pegawai Eksekutif Nando's Malaysia sepatutnya berhati-hati apabila memilih strategi promosi. Kedua-dua franchise ini adalah pesaing hebat dalam sektor makan segera sumber ayam dan KFC dilihat lebih kedepan kerana Melayu tahu yang ayam di KFC adalah halal. Tapi tidak di Nando's yang mana ayam nya boleh diragui. Fikirkan lah. 


p/s: Strategi perniagaan yang menjatuhkan pesaing dengan cara yang sungguh jijik. Boycott Nando's!!!

5 comments:

  1. Aisay man bro... apa Nando's dah buat nih? Gua memang suka ayam Nando's ni sebab gua bawak satu famili makan setiap gaji... boleh tau dia buat apa? Kalau ada unsur DAP, gua kat lancau lah nando's, boleh blah

    ReplyDelete
  2. tu la latest promo dia bro. meaning, nandos are good at punchline while kfc are good at punches.

    Pegangan aku senang je, haram makan kat kedai bukan islam selama mana kat tempat tu aku nampak ada kedai org islam. Biar la mahal dua tiga ringgit pun pasal aku tau, kos diorang memang lagi mahal dari yg bukan islam ni. Lagupun, tak papa kedananya aku dek kerna 2-3inggit tu.

    ReplyDelete
  3. dah lama boikot nandos and perniagaan milik keturunan imigran...

    Utamakan Barangan Bumiputera...

    ReplyDelete
  4. aku xkan sentuh ayam buatan babi malaysia ni...jijik kor...

    ReplyDelete
  5. usah di makan di tempat restoran nandos haramjadah ni...ayam di gunakan tidak disembelih...mari kita boikot NANDOS PERI_PERI haramjadah

    ReplyDelete

comment please.....