Konco-konco ku

Thursday, July 6, 2023

NOH OMAR CALON MENTERI BESAR SELANGOR

 


Sebelum memulakan pembongkaran dari bilik sebelah, cuma nak ucapkan TAHNIAH kepada Tan Sri Noh Omar yang akhirnya telah dengan secara berterus terangnya memilih parti BERSATU untuk bernaung dan secara tidak langsung bakal dinobatkan sebagai MENTERI BESAR SELANGOR.

Maklumat dari bilik sebelah, Noh Omar dan anaknya yang juga pemimpin bunga di Tanjong Karang sudah disahkan akan bertanding di Tanjong Karang pada PRN kali ini.

Noh Omar akan bertanding di DUN Sungai Burong dan anaknya Nurul Syazwani akan merebut kerusi di DUN Permatang.

Ini sekali gus mengesahkan desas desus yang kononnya Noh Omar tidak akan bertanding. Namun kepimpinan pusat Perikatan Nasional telah memujuk Noh Omar untuk bertanding dan akan diangkat menjadi Menteri Besar Selangor.

Ura-ura juga kedengaran PAS tidak bersetuju Azmin Ali untuk menjadi MB sekali lagi kerana masalah moral yang tidak memungkinkan Azmin akan menang di mana-mana kerusi DUN yang ditempatkan.

Peluang cerah diberikan kepada Noh kerana beliau pernah menjadi Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor dan merupakan seorang yang boleh diangkat menjadi pemimpin utama dalam Perikatan Nasional di peringkat pusat.

No comments:

Post a Comment

comment please.....