Konco-konco ku

Thursday, April 24, 2014

TUKAR MB SELANGOR MELAYU KUCING KURAP - JEFF OOI

JIKA bercakap tentang Jeff Ooi, MP DAP Jelutong pasti kita akan terngiang-ngiang ucapan beliau satu masa dulu yang melabelkan penjawat awam Melayu sebagai 'kucing kurap' kerana urusan dengan jabatan kerajaan sukar akibat sikap penjawat awam Melayu yang malas.

Baru-baru ini sekali lagi beliau mengeluarkan kata-kata yang sedikit mengguris perasaan orang. Tetapi kali ini bukan ditujukan kepada penjawat awam, tetapi kepada seorang Melayu yang menjadi Menteri Besar Selangor iaitu Khalid Ibrahim.

Jeff Ooi marah dengan kerajaan Selangor yang dipimpin oleh Khalid Ibrahim kerana rumahnya yang berada di Subang Jaya sudah lebih sebulan tiada bekalan air. Jadi beliau mencadangkan supaya kerusi Menteri Besar ditukar bagi menyelesaikan masalah air ini.

Dalam wawancaranya bersama salah sebuah portal berita pembangkang beliau menyatakan selama lebih 20 tahun tinggal di Subang Jaya walau semasa pentadbiran BN tiada berlaku catuan air teruk seperti ini.

Jadi saranan beliau kepada Adun Pakatan di Selangor agar memikirkan supaya Menteri Besar harus ditukar agar masalah sama tidak berulang.

No comments:

Post a Comment

comment please.....