Konco-konco ku

Tuesday, April 29, 2014

PAKATAN BACUL, PENGECUT!! - ZAHID HAMIDI

HIMPUNAN bantah GST yang dijangka berlangsung pada bulan hadapan mendapat reaksi daripada Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Dr. Zahid Hamidi apabila diajukan soalan berkenaan Akta Perhimpunan Aman yang dicadangkan oleh kerajaan.

Zahid bersetuju rakyat berhimpun tetapi mestilah mendapat kelulusan DBKL dahulu. Mereka boleh berhimpun di dalam Stadium Merdeka tanpa mengganggu orang lain yang mencari rezeki.

Pelik apabila kerajaan negeri Selangor khususnya tidak menggazetkan mana-mana kawasan dalam pentadbiran negeri mereka sebagai tempat berhimpun. Khalid mempunyai kuasa dan dengan senang boleh memberi kelulusan kenapa tidak menggunakan sahaja infrastruktur yang ada di negeri pakatan?

Kenapa perlu menuju ke Kuala Lumpur dan Dataran Merdeka untuk berhimpun?

Menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, penganjur dan mereka yang terlibat perlu memastikan perhimpunan tidak mengganggu ketenteraman rakyat.

"Namun jika ada di kalangan penganjur yang tidak mematuhi sebarang syarat yang dikenakan di dalam Akta Perhimpunan Aman cara saya tidak akan pernah memberi amaran.
   
"Kita beri peluang untuk mereka mengadakan perhimpunan aman tetapi jika melakukan di luar daripada syarat yang diberikan maka mereka harus menanggung risiko," katanya.

Ini menunjukkan yang parti pakatan sebenarnya pengecut untuk berhimpun ditempat sendiri. Bacul untuk mengkucar-kacirkan kawasan orang lain sedangkan kawasan sendiri dilarang untuk berhimpun.

No comments:

Post a Comment

comment please.....