Konco-konco ku

Friday, March 14, 2014

PAKATAN TIDAK AKAN REBAH JIKA ANWAR MASUK PENJARA!! #PRKKAJANG

SELEPAS solat Jumaat tadi, sempat juga ambil senaskhah akhbar pakatan Selangor Kini di dalam masjid sekitar Shah Alam. Pada mulanya tidaklah berapa tertarik kerana tajuk hadapan hanyalah berkenaan 'Selangor jimat RM2 bilion'. Tetapi apabila selak hingga ke mukasurat terakhir, Selangor Kini meletakkan tajuk yang amat sesuai buat masa kini, iatiu 'Tanpa Anwar Pakatan tidak akan rebah'.

Apakah yang dimaksudkan dengan 'TANPA ANWAR PR TIDAK AKAN REBAH'? 

Mengikuti situasi semasa yang mana hukuman mahkamah telah dikenakan kepada Anwar dengan penjara 5 tahun atas kes liwatnya terhadap Saiful Bukhari, penyokong pembangkang bagaikan mengiyakan hukuman yang dikenakan kepada Anwar adalah berpatutan sekaligus mengesahkan yang Anwar memang benar-benar bersalah.

Mungkin kerana itu jugalah penyokong PKR tidak berapa kisah jika isterinya Jijah bertanding di Kajang menggantikan tempatnya. Mereka sudah tahu yang Anwarlah dalang persengketaan parti yang menjadi batu api antara Khalid dan Azmin. 

Rentetan peristiwa 1998 dimana Anwar dipenjarakan kerana tuduhan liwat juga, Jijah lah yang bertungkus-lumus membangunkan Parti Keadilan Nasional sebelum ditukar kepada Parti Keadilan Rakyat. Namun selepas Anwar dilepaskan atas belas kasihan Pak Lah ketika itu sebagai Perdana Menteri, terus kerusi Parlimen Permatang Pauh dikosongkan untuk diberikan kepada Anwar supaya dapat diangkat menjadi Ketua Pembangkang Malaysia.

Sejarah memang tidak pernah terpadam. Lihatlah berapa ramai pengasas parti Anwar dan Jijah telah keluar dari parti tersebut kerana telah sedar yang selama ini perjuangan mereka hanyalah sia-sia dan tiada penghujungnya.

Dan ketika Anwar di dalam penjara, Jijah menang satu-satunya kerusi parti ciptaan mereka di Permatang Pauh. Masih juga parti Jijah kukuh tidak rebah hingga kini kerana Anwar hanyalah sebagai pelacur dalam partinya sendiri.

Menagih simpati dan kasihan rakyat demi kepentingan peribadi.

Beginikah sikap pemimpin yang disanjungi?

Jijah menang di Kajang, rakyat mengundi akan termenung sendiri.

No comments:

Post a Comment

comment please.....