Konco-konco ku

Friday, July 19, 2013

KERANA RASIS!! 3 DOKTOR CINABENG HOSPITAL KERAJAAN TAK NAK RAWAT MELAYU!!!

DALAM keadaan negara yang semakin tidak tenteram dengan pelbagai isu dan masalah dalam yang timbul secara sengaja mahupun tidak, DAP nampaknya cuba mengambil peluang keemasan ketika ini, ketika Najib dilihat terlalu lemah dalam menjadi hero bagi kaum Melayu sendiri.

Dalam soalan bertulis yang diajukan kepada Menteri Kesihatan di Dewan Rakyat pada 15 Julai lalu, Ahli Parlimen Bagan yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mahu siasatan  dilakukan serta diambil tindakan terhadap tiga doktor berbangsa Cina di dua hospital Kerajaan di Pulau Pinang kerana enggan memberikan rawatan perubatan kepada pesakit Melayu. [ulasan di SINI]

Perkara seperti ini bukanlah asing lagi kepada kaum Melayu di Malaysia. Sejak dahulu lagi bangsa Cinabeng ini sudah terlalu rasis dengan orang Melayu. Apa sahaja hak orang Melayu mereka persoalkan malah hak kaum mereka sendiri mereka tuntut hingga dapat, jika tidak mereka akan ugut menteri yang telah terhutang DUIT agar hak kaum Cinabeng ini akan terus terbela di Malaysia.

Ini bukan lakonan dan ini bukan gurauan. Malaysia sudah berada dalam zon kritikal apabila pihak pentadbiran yang ditadbir oleh Melayu sendiri hingga saat ini masih tidak lagi menyebelahi Melayu. Pemimpin pihak atasan masih lagi berpegang dengan DUIT Cinabeng. Ugutan demi ugutan yang diterima oleh para pak menteri supaya nasib Cinabeng terbela dan nasib Melayu merana di tanah sendiri akan menjadi kenyataan jika mereka-mereka yang mengaku Melayu masih tidak sedar.

Kes yang melibatkan pesakit Melayu yang tidak dirawat oleh doctor Cina memang sudah acapkali kedengaran. Bukan sekali, bukan dua kali tapi sudah terlalu banyak sehinggakan staff hospital berbangsa Melayu tidak dapat berbuat apa-apa kerana mereka hanyalah bekerja sebagai nurse, pembantu, dan tukang cuci sahaja di hospital milik kerajaan. Lebih-lebih lagi di Pulau Pinang memang majoriti doctor hospital kerajaan adalah berbangsa Cina, maka tidak hairan jika kes seperti ini berlaku.

Jika ada orang berkata yang doktor ini tidak bertanggungjawab, Ya! Mereka memang tidak bertanggungjawab. Tetapi adakah mereka risau dengan nasib hidup atau mati pesakit Melayu tersebut? Sedikit pun tidak tercuit atau bersimpati kerana sikap RASIS dan benci Melayu telah ditanam dalam hati mereka sejak kecil lagi. Sejarah Tanah Besar China diajar di sekolah vernakular. Sejarah Tanah Melayu sendiri tidak diajar sehingga menganggap Tanah Melayu ini adalah tanah jajahan Maharaja China, bukan Sultan atau Raja Melayu. Bukti? Hantar anak anda ke sekolah vernakular dahulu......

Ya! Mereka semakin kurang ajar. Sebab ada pihak dari Melayu yang mendokong cita-cita mereka. Melayu ini yang menghasut supaya menumbangkan kerajaan sedia ada. Melayu ini jugalah yang menghantar orang-orangnya masuk ke dalam pejabat PM, meletakkan orang-orangnya berada disekeliling PM dan buat keputusan untuk PM. Hebat Melayu ini yang digelar Al-Juburi yang merencanakan plan merosakkan pokok besar bermula dari akarnya sendiri. 

Atas bantuan Melayu yang lupa diri dan bercita-cita tinggi jugalah Melayu dilihat lemah. Cinabeng mengambil kesempatan dengan keadaan yang ada. Dan apabila semua ini sudah dilihat hampir berjaya, maka PRU13 sebagai 'battlefield' bagi kaum Cinabeng menunjukkan kuasa. Namun sayang, semuanya hampa. Mereka masih tidak dapat menumbangkan kerajaan Melayu ini dengan mudah. 

Biarlah orang kata PRU13 punyai 'Tsunami Cina' untuk jatuhkan kerajaan Melayu. PRU13 juga memperlihatkan 'Tsunami Melayu' untuk mempertahankan kedaulatan maruah kerajaan Melayu. Melayu sudah mula kembali sedikit demi sedikit. Berbeza pula dengan Cina yang sudah tidak percaya dengan kerajaan sedia ada. Biarkan. Lebih baik kita jaga Melayu sendiri dari jaga Cinabeng yang tidak pernah reti kenal BERTERIMA KASIH!!!

BOIKOT BARANG CINA-BUY CHINESE LAST-ASAL BUKAN CINABENG

8 comments:

  1. Izinkan saya berkongsi pengalaman keadaan hampir sama yang saya dan isteri alami sewaktu temujanji di Klinik ENT di Hospital Kuala Lumpur. Doktor Pakar (lelaki kaum Cina) yang merawat isteri saya begitu mudah menamatkan rawatan kepada isteri saya dengan mengatakan isteri saya telah pulih sedangkan doktor pakar lain dalam temujanji sebelum itu (perempuan kaum Benggali) telah memberikan ubat-ubat untuk digunakan oleh isteri. Doktor Cina itu telah dengan begitu mudah menamatkan rawatan tanpa apa-apa pemeriksaan. Saya mengagak doktor pakar Cina itu ialah Doktor dari DAPigs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak kes yang serupa. Doktor Cina memang sudah anti Melayu. Bukti saksi dan ramai juga bercerita.

      Delete
    2. setuju kawan, melayu yg x sedaq diri ja duk syok kawan ngn depa.

      Delete
  2. Nie bukan pasal Hospital masa saya sekolah dulu Cikgu Matematik Saya tak pernag amik peduli kami melayu belajar ker atau buat homework hanya 4 pelajar cina jadi tumpuan dia. kalau kami tak sedar satu kelas sains hancus matematik

    ReplyDelete
  3. dulu aku takde lah rasis... tapi setelah aku kerja dalam komuniti cina.... baru aku tahu, dia org ni memang bangsat! so,,, dah terlambat... aku kini rasis! sorry negaraku Malaysia

    ReplyDelete
  4. aku Melayu dulu tak rasis tapi sekarang dah rasis

    ReplyDelete
  5. Risau betul kalau pesakit Melayu/Islam dirawat doktor CINABIAWAK DAP - patutnya Kem. Kesihatan kena memperbanyakkan doktor dan jururawat serta pekerja Melayu/Islam di hospital negeri yang dikuasai CINABIAWAK DAP/PKR! Lihat juga cara RAKUS si CINABIAWAKDAP yang makin GANAS dan BUAS, untuk terus halau BUMIPUTERA Melayu/Islam dari P. PINANG, dengan sengaja MEROSAKKAN kampung-kampung sawah padi/nelayan pusaka nenek moyang berzaman kita, (dari sebelum dijajah British durjana lagi)! GERAMNYA AKU si CINA PENDATANG SAMSENG INI! Balanya bumi pusaka tercinta kita ini, akibat kita terlalu BAIK HATI, sedangkan orang kampung miskin Melayu/Islam makin dipijak si CINABINATANG DAP ini!
    http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130718/po_07/Projek-DAP-ancam-1000-nelayan, Projek DAP ancam 1,000 nelayan, Oleh NORAZLINA ISMAIL:
    KEPALA BATAS 17 Julai - Nasib kira-kira 1,000 nelayan di Penaga di sini dijangka terjejas sekiranya kerajaan DAP Pulau Pinang meneruskan rancangan pelaksanaan projek akuakultur di kawasan itu yang dianggap boleh mengancam alam sekitar dan penduduk tempatan.

    Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), S.M. Mohamed Idris berkata, pelaksanaan projek itu bakal memusnahkan hutan paya bakau, mencemarkan laut, menjejaskan sumber perikanan nelayan, selain mendedahkan penduduk di kawasan tersebut dengan ancaman ribut, tsunami dan air masin.

    "Projek ternakan udang yang akan diusahakan oleh Persatuan Pengusaha Akuakultur Pulau Pinang (Penkua) itu boleh mengganggu ekosistem kerana melibatkan 204 hektar hutan paya bakau bermula dari Sungai Kuala Bekah hingga ke Sungai Kuala Muda.....

    "Kita tidak mahu nelayan di Penaga menerima nasib sama seperti yang dialami oleh 2, 000 nelayan di Balik Pulau dan Seberang Perai Selatan. Tangkapan mereka telah merosot lebih 50 peratus sejak beberapa tahun kebelakangan ini akibat pembangunan dan aktiviti ternakan udang di kawasan tersebut," ujarnya.

    SEBELUM ITU; dengan SISA BABI di di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130711/po_04/Ismail-Sabri-kecewa-sikap-Guan-Eng, Ismail Sabri kecewa sikap Guan Eng, Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA:

    KUALA LUMPUR 10 Julai - Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani mendesak Kerajaan DAP Pulau Pinang agar lebih sensitif dan menangani segera isu pengaliran najis babi ke kawasan tanaman padi di Kampung Selamat, Tasek Gelugor.

    ……Baru-baru ini, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) melahirkan kekesalan dengan kegagalan kerajaan DAP Pulau Pinang menyelesaikan kes pencemaran najis babi di Kampung Selamat sehingga menyebabkan 500 pesawah terpaksa menanggung kerugian.

    Selain Kampung Selamat, Kampung Pantai Acheh di Balik Pulau juga menerima nasib sama apabila najis babi mencemarkan laut di kawasan berdekatan sehingga memberikan kesan kepada ekosistem hidupan di kawasan berkenaan dan hal serupa menimpa Kampung Jawi…..

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

    ReplyDelete
  6. Kesalahan etika yg serius, boleh gantung lesen tu kalau sabit.Aku dgn 2 kwn, 5-6 SN dan beberapa support staff baru je savekan one chinese young man life, Oxygen saturation tinggal 30 % nadi 30-40 BP 60/20 severe chest injury, accident terbabas, mabuk agaknya, muntah masam. Managed to increase saturation to 98% nadi 100+ BP 120/70 +, all of us Muslim kecuali sorang Hindu, no racism, even chinese mabuk pulak tu eksiden tgh tgh malam. Hope all other medical staff do the same what ever race, whatever religion. Jujurlah dgn tugas, kebaikan akan dibalas baik walau kpd siapapun ia dilakukan.

    ReplyDelete

comment please.....