Konco-konco ku

Sunday, April 29, 2012

SIRI 2 : 90% DEMO ANTI-LYNAS KLCC ADALAH BANGSA CINA!! MELAYU SOKONG LYNAS!!!




Kumpulan Anti-Lynas telah berkumpul di KLCC seawal jam 8 pagi. Dengan kehadiran dalam 1,000 orang yang mana majoritinya adalah dari bangsa cina sesat entah dari mana. Ramainya mungkin dari Penang dan KL sahaja. 

Tiada apa yang boleh JB cerita di sini kerana tiada cerita yang menarik boleh didapati disini. Hanya sekadar perhimpunan biasa umpama perhimpunan sekolah setiap hari isnin dengan pengawas (Polis) berkumpul dihadapan menanti ucapan Guru Besar.

Benarlah dakwaan orang tua-tua. Orang cina ni memang pandai main wayang. Mereka hanya akan perhangatkan suasana pada permulaan sahaja. Yang selebihnya hingga penamat adalah peranan bangsa Melayu yang gigih berjuang.

Hampir 90% bangsa cina yang ikut berarak dengan berbagai ragam. Ada juga yang berarak sambil membunyikan ketukan-ketukan kayu umpama cina mati sepanjang jalan menghala ke dataran. Ada unsur agama Buddha yang sempat JB perhatikan. Malah ada juga seorang sami yang turut serta mengikut dari pengamatan dan tingkah laku seorang pendemonstrasi itu.

Yang menariknya, apabila 20 orang unit amal pas datang hadapan KLCC, yang cina-cina yang dari tadi dok bersorak duduk dibelakang unit amal pas bersedia untuk merempuh tembok polis jalan ampang. Rupanya cina-cina ni lembik je. Terpaksa tunggu unit amal pas untuk mula bertindak. Maka dengan bersungguh-sungguhlah unit amal pas merempuh dan menerajang halangan polis untuk melepaskan diri. Ganas umpama Yahudi yang melepaskan diri.

Begitulah serba sedikit untuk Siri 2. Nantikan pendedahan yang mengejutkan seterusnya.

1 comment:

  1. Balik tongsan! balik tongsan! balik tongsan!

    ReplyDelete

comment please.....