Konco-konco ku

Sunday, October 16, 2011

CINA PULAU PINANG MENOLAK TSU KOON (SUKUN)

Senario politik negara yang sekarang sudah berbeza agak menakutkan pembangkang yang telah dari awal memasang proksi atau wakil-wakil mereka meresap kedalam kerajaan bertahun lamanya. Bak kata pepatah Melayu, "Disangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengah hari". Bukanlah hendak menafikan pengorbanan dan sumbangan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang ini namun dek kerana ketidakpercayaan dari pemimpin dalam parti sendiri yang ingin membongkar segala punca kekalahan mereka di Pulau Pinang.

Semalam, Jawatankuasa Wanita Gerakan diketuai Ketua Wanitanya mendesak agar Menteri di Jabatan Perdana Menteri meletak jawatan dan tidak dipilih sebagai calon wakil rakyat mewakili parti tersebut dalam PRU13 akan datang. Mereka menganggap Sukun sudah tidak lagi berfungsi dalam menyumbang apa-apa jua aspek di dalam kepimpinan malah menjadi liabiliti besar di dalam parti GERAKAN. Bukanlah hendak dikatakan 'habis madu, sepah dibuang', namun kerana mereka sayangkan partilah mereka terpaksa menyingkirkan mana-mana individu yang mempromosikan dirinya lebih dari parti sendiri.

Ada juga kepimpinan peringkat negeri Pulau Pinang yang mendakwa Sukun ini kerap berjumpa denga Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga S/U Agonng DAP untuk membincang agenda politik beliau yang semakin kelam. Tindakan bodoh Sukun yang mula berpaling tadah dan menjadi talam dua muka amat membimbangkan GERAKAN di Pulau Mutiara. Nampaknya proksi DAP sudah mula menunjukkan mukanya dan menampakkan taringnya. Jika DS Najib tidak berhati-hati dengan keadaan ini maka akan berkuburlah Barisan Nasional di Malaysia.

p/s: Apa-apa masalah mesti Celeng cari Celeng. Bloody-Shit!!!

DAP CELENG 

No comments:

Post a Comment

comment please.....