Konco-konco ku

Thursday, August 25, 2011

YES!! GUA SUDAH ADA PENG-KOMEN SETIA DALAM BLOG GUA... CAYALAH ORANG BANJAR!

Akhirnya, ada juga orang Sekinchan yakni orang kawasan Yong yang berani buka mulut. Syabas lah bro. Lu memang berani. Yong tak sangka Orang Banjar Sekinchan ada juga yang pentingkan politik Melayu. Kalau boleh tolonglah bagi no. contact kat email Yong. Kita boleh bertukar-tukar pendapat, mencari jalan penyelesaian. Yong tak nak lah komen atau menghentam sebab Yong bukanlah jenis yang suka menghentam orang tanpa usul periksa. Biarlah kawan-kawan blogger Yong yang jawabkan isu-isu berbangkit yang diulang-ulang ini. Apa kata survey????

*********************************************

Orang Banjar! said...
sebelum DAP ni dapat sekinchan siapa dulu yg pegang?..kedai judi haram bersepah2,yg lulus kan? org kuat UMNgOk dlm Majlis daerah,si Sukimin Ngok tu kn?..lesen dah tamat tempoh tapi sambung lagi,dh tau tu tmpt judi kn?..yg jadi mangsa org2 balai,bukan aku taktau cerita semua ni,Cif INs.tuan Nizam kwn baik aku,dia tak boleh buat apa2 pasal org atas lg berkuasa dh pegang,dari IPD sampai ke Majlis,org2 MCA....kaji sebelum keji...org UMNgOk bukan malaikat sempurna semua,aku tak sokong DAP atau any kafir pun,tapi cakap biar ada fakta
Orang Banjar said...
cuba ko jawab apa jadi tanah JKR,MDSB,Taman Permainan kanan2 di Taman Harmoni?..siapa punya kerja?...Bukan YB Chia yg sapu?.berapa lot dia dapat habuan?..tanah MARA kat Pekan sapa sapu?..Dato Aziz kongkong kan?...ha ni hantu pakcik aku sendiri!!...BHP petrol,tanah tu sape punya?YB chia kan?,dpt dari sapa?...ha!..Muanam pak lurah(indon),tanah dia trade dgn YB Chia...Muanam ni siapa tak kenal kat pejabat tanah?...aku org non Partisan,aku tengok je gelagak org2 UMNgOk ni..yg DAP dh tentu kapir,PAS Bisu je...seteruk PR pegang pun at least kurang sikit dgn org2 yg menjahanam kn bangsa sendiri,rakus dgn kekayaan
Orang Banjar! said...
Tanah lot depan restoran Berkat Jaya,dulu bekas sawah...ada lot yg dimiliki oleh Sulaiman Parsi,siapa dia?...ha!..setiausaha sulit Khir Toyol..LOt depan Dewan Sekinchan?..ada 1lot dirampas dia,potong name senyap2.waris asal dah mati.tertungak cukai tanah,senyap2 dia masuk potong nama,kerja sape ni?...kamu sebut je nama org sekinchan,tanah mana..insyallah aku tau detail2 semua...sedar la wahai saudara islam ku,kalau nak perjuangkan politik biar kaji yg benar belaka,baru berkata-kata..aku orang NON Partisan,bukan sebelah mana2 pihak pun,cuba renungkan dulu,jgn ikut angin berkata-kata,kaji,selidik,renungkan dan baru berkata...
Orang Banjar! said...
80% org melayu sekinchan duduk mana?kampung kn?..20% je yg duduk area berdekatan pekan,siapa punya agenda yg rangka ubahsuai penempatan penduduk secara sistematik?..tanya MCA(DAP meneruskn jln bangsanya)..Rumah2 kos rendah dan sederhana dah takda kn?tanah pun dah takda kn?..so rumah yg baru naik semua kos 150-200+k,orang melayu ada yg mampu beli?,kurang dan mungkin dlm 1-2org saja yg mampu...Bila penempatan dikuasai oleh bangsa lain jgn marah pulak bila wakil rakyat cina naik,dari MCA to DAP..salah siapa?..tanya org UMNgOK yg jadi pencacai MCA atas alasan jaga semangkat berparti,sudahnya makan bangsa sendiri..fikir2kn wahai saudara ku
Orang Banjar! said...
aku nak tanya,dari cawangan2,bahagian2 UMNgOk di sekinchan ketua2 yg naik semua secara adil ke?..pijak kepala kwn sendiri,makan kawan,rasuah dh biasa sngt dh..banyak yg guna kuasa veto nak jadi ketua,pada hal IQ tahap budak tadika je,semua ucapan guna teks,takda yg sepontan punya pemidato..ada jawatan sikit je dh sombong bongkak,belum lg ada jawatan besar..di sekinchan aku boleh "Respek" dgn Rahim Maybank aje,dia satu2 nya org UMNgOK yg tak sombong,suka tolong org,soal dia mkn duit peruntukan tu dia punya pasal la tapi janji ada tolong org kg..ni kebanyakanya makan lebey tapi lupa org kg..Ingat lagi kes duit minyak time PRU lepas?..sape yg makan bawak lari kat pt.8?..nama2 elok aku rasia kan la,tak elok aib nanti,ini bukan tuduhan tapi pengakuan sendiri dr tuan badan yg amik duit tu....aku ada kelebihan sebab aku org NON Partisan,so aku boleh masuk mana2 org parti pun.dengar,review dptkan maklumat dalaman...setakat ni banyak yg busuk dtg dari UMNgOk saja..
Orang Banjar! said...
sesiapa nak tau detail2 orang2 politik di sekinchan...aku boleh bgtaw A-Z...insyallah..aku dh muak dgn UMNgok ni...bubar n ubah la yg baru,tukar muka2 baru..ni lagi2 muka2 yg dh bersawang tu jugak pegang jawatan sampai ke tua...UMNO lama dulu aku sokong 101%,wakil2 rakyat betul2 berkerja tolong rakyat,zaman sekarang kaki putar alam nak penuhkan poket sendiri saja...amalan rasuah dh jadi darah daging tepu..aku akan sokong korang kalau ape yg org UMNgOk sekinchan buat betul 100%..ni semua cakap parti2 lain tak betul je,perbaiki dulu parti sendiri baru boleh tegur parti lain...korang sedar tak selama ni MCA sekinchan dan org2 UMNgOk elit2 sekinchan dah perbodohkan org2 kg....tu tanah sebelah Petronas sekinchan,kilang jahit tu sapa punya?...org kuat MCA,siapa yg luluskan?penduduk taman protest tapi tak jln,tu kawasan reserve untuk jalan raya taman untuk di lebarkan...cuba tanya Arwah Dato Aziz Kongkong,tu pun kalau dia boleh jawab la dlm kubur....korang sendiri dh tau banyak org2 UMNgOk ni kotor,lagi nak cakap orang lain..cuci dulu parti sendiri,baru boleh cuci org lain...fikir2kn la saudara ku 
Orang Banjar said...
Anwar ni mmng tak betul pun jln nya...aku tak suka dia pun,tapi yg org2 UMNgOk terlalu taksub sngt nak jatuhkan dia dgn cara kotor tu aku tak setuju,dlm UMNgOk sendiri pun banyak AL-juburi,takda kecoh pun pasal depa ada kuasa Veto..bab2 rasuah,maksiat,berjudi,minum arak tu dh memang ada tapi bukan semua la,ada gak yg bagus n baik,tapi lagi ramai yg teruk dari baik..korang cuci dulu parti sendiri,baru cuci si Anwar AL-Juburi ni..baru betul,paku dulang,paku serpih....korang sndri tau la pe sambunganya kan?....NON Partisan Man
Orang Banjar said...
hahaha...ko ingat MCA nak bagi calon melayu ke?.ko pegi tanya org2 dlm MCA last PRU dia orang undi sape?...ko ingat orang2 DAP dan MCA ni ape?,MCA depan UMNgOk wayang anti DAP,blakang support jd racist satu kaum kuat,pergi antar ejen2 risik UMNgOK la tngok background dia orang ni..pegi Bagan,site C,B,A..buat survey,semua anti melayu,dalam parti wayang je baik..dulu Khir TOyol tolak 5-6 calon tempatan,guna Kroni dia,cina kontrator T.karang...ape jadi?,dapat dapat feedbask teruk dari org tempatan,Kalah!...pasal orang Bagan(zon komunis kurang ajar)berpaling tadah,time tu pulak YB chia buat hal dgn cina Bagan..cuba guna stratigy sket,jgn pentingkan kroni,dengar suara anak tempatan la...next PRU ada peluang kalau kena gayanya,ketepikan soal isi perut boroi kroni2 ni,guna plan,guna jatidiri bersatu,org melayu jgn "Layu"..funding2 PRU jgn masuk poket nak senang sndri,fikir masa depan...Khir Toyol jgn panggil dtg kempen,nama dia dh busuk kat sini,cuma org2 tegar kroni dia aja yg support lg..banyak org dh menyampah tngok muka dia,ni ble efek kempen kalau muka dia ada,guna muka baru yg ada pengaruh,org tempatan yg ada nama bersih clear,ada reputasi di sukai ramai...NON Partisan MAN

12 comments:

  1. aku setuju kalau UMNO sabak dan sg besar tukar muka baru...

    ReplyDelete
  2. setuju jugak. tapi tu pun kalau orang atas tu dengar la luahan akar umbi mcm kita bro....

    ReplyDelete
  3. amboi banjar ni, kuat betul mengNGOKkan umno. kata non partisan, knp tibai umno dgn gelaran busuk tu? sebut la betul2 banjar oi. kdg2 aku rasa banjar ni agak hipokrit sikit, non partisan dia duduk tengah, tp dia ni nampak senget sikit. oklah, apa yg banjar tulis tu mungkin bnyk yg betul sbb dia cerita apa yg ada kt persekitaran dia. kalau dia buat cerita tak betul kt sabak, ni jawa sabak akan tibai dia balik. ati2 ngomong, ojo silap, entok pelempang pree pulak...

    ReplyDelete
  4. bro usin...ojo ngomong penak2...aku cakap base on fakta.jgn nk main lempang2 org suka2 hati,manusia ada tamadun,kita jgn ingat diri kita ni jaguh,banyak lagi org kat luar sana lg hebat,merendah diri lg elok dari kata2 bongkak...aku cakap berdasarkan fakta,bukan tuduhan semata2,aku nak tanya,reallity nya betul tak yg UMNgOk ni korup?..jujur jawab la..Aku mmng btul2 org NON Partisan,aku bukan "bias mana2 parti.sekarang cuma nak perbetulkan parti korup yg 100% org melayu(UMNO)..kalau aku sebut parti2 lain nak buat apa?,dh tentu korang sendiri pun dah tau mcm2 keburukannya..soalnya disini nak perbetulkan parti yg dari bangsa aku...kalau aku kutuk DAP kaw2 pun bukan dpt merubah segalanya,parti yg di monopoli oleh bangsa lain..faham?..soalnya,ubah parti UMNgOk ni dulu,clear kn segala gejala yg menghancurkan bangsa sendiri..then baru la boleh bersatu,baru ada kekuatan nak fight dgn parti2 lain..ni parti sendiri pn tak kukuh lg dh nak kutuk parti lain...ada fahamn?

    ReplyDelete
  5. kang Usin...kalau nak tibai aku,jumpa dulu Abg Saha "keling"...tu pun kalau kenal la ye,kalau tak kenal gak tanya Dato Ramli ye,nanti dpt jawapannya..bukan mencabar tapi aku tak suka dgn org yg tunjuk hebat di alam maya ni..kalau marah pun ada alas berkata,takpa aku maaf kn je..sekadar bergurau senda,biasala darah panas,aku faham...for kang Usin info,walau aku org brdarah Banjar+kedah tapi 80% konco2 ku wong jowo gak..pokok pangkalnya kita org Melayu gak kn?..

    ReplyDelete
  6. kang Yong...kat sini pun dh menunjukan org melayu dh berpecah,tidak boleh dikritik..ada yg cepat panas,mcm mana nak merubah?..krotikan membina,bukan kritikan menghancurkan..faham2 sndri la mengapa UMNgOk hancur...Non Partisan

    ReplyDelete
  7. k la org banjar. aku bukan nk lempang org suka ati. aku kata jgn buat cerita tak betul je. yg betul dan sohih apa yg aku nk marah. akupun bukan kaki gaduh. stakat sakat kwn2 kt blog je. aku sokong ko dedah benda2 tak betul kt persekitaran ko tu, sebab ko tau apa yg tak betul. yg aku tegur ko tu apasal ko beri gelaran yg tak enak disebut & didengar. kalau nk kritik, kritik la dgn ikhlas, kalau mengkritik dgn gelaran yg bukan2, manusia mana yg ikhlas terima. ko sendiripun, aku ckp ati2 bila cerita BENDA TAK BETUL pasal tempat aku, ko dh nampak hangin. kita ni manusia bro, lanang pulak tu, hangin satu badan bila kena 'smash'. nak terima kritikan aku ke, tak setuju ke, aku ikhlas je. gaduh2 tak payah. akupun selalu kritik mp tempat aku ni sebab dia ni classmate aku masa sekolah dulu. bnyk kelemahan dia yg aku nampak. bukan berbondong2 aku puji dia sebab dia yb sambil mintak itu mintak ini. aku sebut setiap kali raya jumpa dia, sambil dia beri duit raya kt anak aku, aku sebut la apa yg aku tak puas ati. tak pulak aku gelar dia mp UMNgoK. k la org banjar, aku nk ucapkan selamat hari raya kt ko sekeluarga, org jawa & banjar tempat ko. maaf zahir batin. mana tau kita boleh jumpa pulak kt alam real. as salam.

    ReplyDelete
  8. Orang Banjar..

    Memandangkan ramai suku sakat aku pun dah kahwin dengan orang banjar, rukun damai, jadi aku tak mau emosi sangat.

    Tapi pendapat ikhlas aku ialah apabila cakap siang pandang - pandang, cakap malam dengar dengar, jangan sedap mulut dan pakai langgar aje ...

    ReplyDelete
  9. trima kasih kang Usin...Anonymous?..at least bg la nama samaran,jgn trlalu berselindung,btul teguran kamu,ckap siang pandang2,ckap mlm dngar2..aku bercakap berasas,ada fakta,org dlm linkungan juga yg pecah pekong,org yg terbabit juga adalah saudara aku sndri,jadi jika kamu antara yg rasa pedas atau rasa2 sedikit terbabit..mohon maaf la ye..setiap yg terjadi belum terlambat untk berubah,betul tk?...aku cakap bukan main langgar je,cuba kamu tengok semua ayat2 penulisan dlm blog ni,semua base on fact ke?..banyak yg langar gak kn?..ada jumpa ayat yg formality?ayat bersopan?..banyak juga ayat2 emosi dlm ni,tempat melepas kn amarah.geram.ketidakpuasan hati...salam aidilfitri untk semua warga Sekinchan...~NON Partisan

    ReplyDelete
  10. slm...bukan soal banjar or jawa,buka suku yg jd ukuran...soalnya bangsa yg bernama "MELAYU"..kena rukun bersatu,terima kritikan membina,yg buruk di jadikan teladan untk masa depan,kenyataan tetap kenyataan,buka penafian menutup pekong..Pekong dibuka untk pembetulan kesilapan lalu..bila ada salution dan jawapan baru boleh bersatu,yg salah dibetulkan..ayat aku memang agresif bertujuan untuk tarik respon org,untuk lihat reaksi pelbagai pihat,pelbagai pendapat,bagi yg rasa pedas kena terimalah kenyataan,berubah untuk masa depan..betul tak kang Yong?

    ReplyDelete
  11. WOW! UDAH JADI LAMAN BERNETSOSIAL RANG JOWO BANJAR NIH! APAPUN TAHNIAHLA KRN KUATNYA KESATUAN YG DIPAMERKAN! SUKA HATI MELIHAT UKHWAH SAUDARA2 NI!! KALAULAH SEMUA MELAYU BOLEH BERDISKUSI DGN RASIONAL BEGINI, KAN AMAN?

    MEMANG BENAR UMNO BANYAK YG ROSAK DI DALAM TP KITA YG RAMAI2 NI LA YG PATUT TEGUR SECARA DIRECT, JGN HANYA DI BLOG BEGITU BEGINI DICERITAKAN TP BILA BERJUMPA TUAN EMPUNYA BADAN, KITA TERDIAM..?

    AMBO BLOGGER KEDAH KE KELANTAN KE KEDAH SOKMO INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN! HEHEHE...

    ReplyDelete

comment please.....