Konco-konco ku

Monday, August 15, 2011

ISU MURTAD!!! KENAPA PEMIMPIN-PEMIMPIN PARTI POLITIK DIAM MEMBISU???

 Gejala yang sengaja dirancang sempena Ramadhan alMubarak untuk dihidangkan sebagai cabaran terhadap ketoleransian, kesederhanaan dan kesabaran umat Islam negara ini. 

Mereka ingin lihat apa yang Islam dapat lakukan, apakah Tuhan Islam mampu menghalang dan paling penting, mereka ingin tahu sejauhmana kekuatan iman umat Islam Malaysia memepertahankan agamanya. Dari sini, tindakan susulan akan dilaksanakan.

Tidak mustahil akar dan banirnya juga akan dibungkas memberi laluan kepada kristian mendominasi negara. Semua ini bergantung kepada ketegasan kita menjaga agama suci ini. 

Mereka masuk dari segenap arah, dalam (Wahabi dan liberal) dan paling ketara sekarang ialah dari luar (kristian dan politikchauvinis) sebagai satu cabaran. Ia saling kait mengait. Mampukah kita menghalangnya?

* WaKdob *

Erm....Yong sebenarnya agak hairan berkenaan isu murtad ini yang semakin lama semakin dalam luka yang ditinggalkan tanpa sebarang tindakan oleh mana-mana ketua parti yang kononnya Islam dan Melayu iaitu UMNO, PAS, PKR, KITA. Dimanakah suara-suara mereka untuk menegakkan syiar Islam??

Setelah menunggu hampir seminggu artikel atau ucapan yang mungkin akan dikeluarkan oleh DS Najib, Tok Guru Nik Ajis, DS Anwar, Zaid Ibrahim, Tun M, Pak Lah atau ketua-ketua parti Melayu Islam yang lain. Dalam isu-isu lain bukan main lantang mereka-mereka ini bersuara menegaskan pendirian masing-masing tapi bila sampai ke bab murtad, hanya Ezam Nor, Dr. Zulkiflee, Lokman Adam dan beberapa pemimpin pinggiran yang betul-betul menegakkan Islam. Dimana ketua Pemuda KJ? Dimana keris Melayu Hishamuddin? Dimana orang-orang kuat parti Melayu ni?? Tak kan lah mereka-mereka ini menyokong gerakan murtad??

Habislah nasib Melayu jika terus macam ini..Melayu akan hilang, Islam akan berkubur.. Hero Perkasa pula muncul hendak menggantikan PAS. Apa dah jadi dengan Malaysia pada bulan Ramadhan yang mulia ini?? Begitu banyak dugaan yang Allah turunkan kepada kita semata-mata mahu menguji keimanan dan pendirian setiap pemimpin dan khalifah di bumi bertuah ini. Teruskanlah diam membisu wahai pemimpin-pemimpin ku sehingga kafir laknat berjaya tukar agama rasmi Malaysia.

5 comments:

  1. Asmkm...ceritanya mudah..nak jaga periuk nasi jgn buat statement...pilihanraya dah dekat jadi pandai-pandailah nak hidup!
    Mungkin pemimpin Melayu kita dah jadi ayam jantan...pandai berkokok tapi tak ada TELUR!

    ReplyDelete
  2. Setuju seratus peratus!

    YB Zulkifli Nordin yang pertama menyahut cabaran dan bertindak. Ini menunjukkan pemimpin-pemimpin Melayu Islam kita yang lain tak boleh diharap. Sedangkan PAS boleh marah pada Hasan Ali (orang mereka sendiri) dan mempertahankan pihak gereja. JAMIL KHIR Menteri yang menjaga hal ehwal agama Islam dalam negara pun tak berdecit. Seminggu lebih kita menunggu statement dari Dato Najib selaku PM tentang 'isu murtad' tapi satu apa tak kedengaran. THIS IS A TEST TO FIND THE TRUE MUSLIM LEADER! Jangan hairan kalau kita dapat PM KRISTIAN selepas ni!!!

    ReplyDelete
  3. hal-hal sebeginilah yang membuatkan kita mual terhadap pemimpin-pemimpin kita...
    ramai yang jadi pengecut atas dasar toleransi, sedangkan setiap detik mereka mengasak kita dengan pelbagai pencabulan!

    ReplyDelete
  4. 1. Selangor ikut skema jawapan yang standard - " Tunggu laporan JAIS "

    2.Mampukah orang Islam ( pemimpin dan rakyat) sama sama mempertahankannya, sedangkan orang Islam sendiri berpecah belah. Biarpun majoriti tapi kalau dah pecah belah, apa yang tinggal. Justeru, Islam jadi goyah, mudah digugat. Sesama Islam bukan main tunjuk belang, tapi kalau diprovoke oleh bukan Islam senang saja mengalah.

    ReplyDelete
  5. Banyak sangat sudah kes murtad sampai tak boleh nak buat apa2 dah...
    Setahun ada l/k 500 orang Islam jadi murtad!
    Sekarang sejak tahun 1980 lagi hampir 20,000 orang Islam Melayu sudah jatuh murtad!
    Inilah akibat asyik kejar kesenangan/seronok hidup didunia sampai lupa beratkan ajaran agama!

    ReplyDelete

comment please.....