Konco-konco ku

Tuesday, July 31, 2018

UMNO SELANGOR BERGOLAK


Terbaca artikel dari Malaysiakini tentang pergolakan dalaman UMNO Selangor. "Ketua Bahagian UMNO Selangor Pertikai Perlantikan Ismail Sabri". Begitulah lebihkurang bunyinya.

UMNO ni bila agaknya nak bersatu? Gilakan sangat jawatan Pengerusi Perhubungan. Boleh bagi tahu sebab apa tergila-gilakan jawatan tu. Tak sedar ke Selangor Kalah teruk dalam PRU 14. Siapa ketua bahagian yang layak sangat tu?

Kalau isu orang luar, calon BN di Sg.Kandis (Datuk Lokman Noor Adam) pun orang luar. UMNO especially ketua-ketua bahagian kena faham ini bukan soal orang luar atau anak tempatan. Ini soal kepimpinan. Atau mungkin Datuk Ismail Sabri tidak layak memimpin jentera UMNO Selangor? Apakah standard kelayakan untuk jadi Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor ini?

Asyik sibuk bergaduh isu jawatan akhirnya UMNO Selangor masih tak bergerak. Jentera bersepah dan ahli-ahli yang kehilangan punca rezeki pun ramai yang tak terbela sekarang. Cuba tanya Tan Sri Noh Omar bertapa payahnya nak kemudikan Selangor. TSNO sudah buat yang terbaik di PRU14 namun masih banyak juga cakap-cakap belakang menghentam TSNO. Siapa pun calon yang diletakkan sebagai Pengerusi Perhubungan sudah pastinya tidak akan dapat 100% sokongan. Apa yang penting adalah perubahan. Rakyat mahukan perubahan dan bukannya muka-muka lama yang kalah tapi sibuk nak berebut jawatan.

Maaf bagi yang terasa, tapi sesekali makan cili apa salahnya.

Rujuk:
Ketua bahagian Umno Selangor pertikai pelantikan Ismail Sabri
https://www.malaysiakini.com/news/436689

#tawanselangor
#kembaligemilang
#suararakyat
#bycyberian


No comments:

Post a Comment

comment please.....