Konco-konco ku

Sunday, May 5, 2024

CALON BERSATU PRK KKB TUNGGANG ISU KEMATIAN TEOH BENG HOCK

 

HARI ke-8 kempen Pilihan Raya Kecil DUN Kuala Kubu Baharu di Hulu Selangor hari ini semakin panas apabila kelihatan sekumpulan pemuda bangsa Cina ditahan pihak Polis di Pekan Kuala Kubu Baharu kerana mengedar risalah berbaur fitnah terhadap Perdana Menteri Malaysia dan Kerajaan Perpaduan.


Demi untuk mendapatkan sokongan kaum Cina di KKB, calon BERSATU yang tidak mendapat sokongan daripada PAS dan GERAKAN di kawasan Kuala Kubu Baharu ini sudah mula menggunakan kumpulan alternatif lain demi untuk meraih sokongan pengundi di sini.

Kumpulan 'Justice for Teoh Beng Hock' ini diberi amaran oleh anggota polis yang kebetulan berada di situ agar menghentikan kegiatan pengedaran risalah kepada orang awam kerana mereka tidak memohon permit untuk edaran.


Terlihat calon BERSATU begitu terdesak untuk meraih undi daripada penduduk setempat untuk menang dengan menggunakan apa jua cara. Ini berikutan calon BERSATU tidak mendapat dokongan daripada jentera PAS yang dikatakan tidak dapat diturunkan untuk membantu kempen di PRK KKB.

No comments:

Post a Comment

comment please.....