Konco-konco ku

Wednesday, May 2, 2018

CALON BN PARLIMEN SUNGAI BESAR - BUDIMAN MOHD ZOHDI


Budiman Mohd Zohdi (lahir 11 Mac 1972) adalah seorang ahli politik Malaysia. Beliau adalah penyandang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Panjang, DUN Selangor dan juga Ahli Parlimen Sungai Besar, DUN Selangor yang mewakili Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO), parti utama komponen dalam Barisan Nasional (BN). 

Beliau juga merupakan Pengerusi Lembaga Pengarah Institut Terjemahan & Buku Malaysia (ITBM). Budiman tinggal di Sungai Besar dengan isterinya Norma Aida Abdullah dan anak perempuan Aida Jasmin Kirana.

Selepas menamatkan SPM; Sijil Pelajaran Malaysia, Budiman pergi ke Universiti Kebangsaan Malaysia. Beliau menamatkan pengajian dan menerima ijazah Sarjana Muda dalam Pentadbiran Perniagaan (1997). Selepas itu beliau pergi ke peringkat sarjana di Universiti Putra Malaysia dan lulus dengan ijazah sarjana dalam Komunikasi di dalam tahun 2003.

Pada tahun 1992 beliau menerima diploma daripada Politeknik di Kota Baru, Kelantan. Budiman juga mempunyai sijil program Neuro-linguistik dari berprestij NFNLP USA (Dr William Horton).

Lebih Lanjut di Wikipedia:

No comments:

Post a Comment

comment please.....