Konco-konco ku

Wednesday, April 22, 2015

#PRKROMPIN : PAS ROMPIN MINTA AHMAD AWANG GANTI HADI AWANG!!

DALAM kemeriahan semasa majlis penamaan calon pagi tadi di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah, Rompin, rupanya ada cerita belakang yang kedengaran.

Beberapa orang ahli Pas Rompin telah menemui calon Presiden Pas, Ahmad Awang selepas proses pengumuman penamaan calon diumumkan oleh Pengarah Pilihanraya PRK Rompin.

Ahmad Awang yang lewat tiba ke dewan penamaan calon telah didatangi oleh lebih kurang 5 orang ahli Pas Rompin semasa dalam perjalanan ke dewan tersebut. Kumpulan ahli Pas Rompin ini meminta supaya Ahmad Awang menerima pencalonan beliau sebagai Presiden Pas bagi menggantikan Hadi Awang.

Mereka mengadu kepada Ahmad Awang bahawa Hadi Awang sudah jauh terpesong dalam matlamat utama Pas untuk memerintah Malaysia dan merapatkan hubungan sesama rakan dalam pakatan. Mereka juga menambah, Hadi Awang juga kelihatan semakin mesra dengan UMNO atas beberapa isu khususnya Hudud dan tidak pernah menghentam UMNO dalam siri ceramah beliau.

Ahmad Awang yang juga bekas Naib Presiden Pas diminta untuk mengeratkan kembali hubungan antara Pas dengan PKR, DAP. Memandangkan Hadi Awang sudah ditolak oleh akar umbi dan Husam Musa lebih ditolak kerana antara pengasas PasMa.

PRK Rompin bakal menyaksikan pertandingan antara calon Pas, Nazri Ahmad dan calon BN, Datuk Hasan Arifin.

1 comment:

comment please.....