Konco-konco ku

Monday, April 20, 2015

DATO' HASAN ARIFIN PENERUS LEGASI KEMAJUAN ROMPIN!! #P091

MENYELINGKARI sejarah dalam Parlimen Rompin tidak akan habis bercerita sehari. Bermula dari pekan kecil atau pekan koboi yang dikelilingi tanaman pertanian seperti kelapa sawit di bawah Felda dan beberapa ekar pokok getah yang ditinggalkan, sehinggalah ke Pulau Tioman antara lokasi percutian menarik dalam Malaysia.

Parlimen Rompin yang dibahagikan kepada 3 Dun; Dun Muadzam Shah, Dun Bukit Ibam dan Dun Tioman memberikan seribu pengalaman sepanjang menyelusuri jalan beratus kilometer.

Khidmat dan bakti arwah Dato' Seri Jamaluddin Jarijis yang terlibat dalam nahas helikopter di Semenyih baru-baru ini mengejutkan rakyat Malaysia khususnya bagi rakyat di Parlimen Rompin.

DATO' HASAN ARIFIN, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rompin yang juga mantan Timbalan Menteri Besar Pahang menggalas tugas Allahyarham Dato' Seri JJ telah diumumkan sebagai calon BN bagi PRK Rompin.

Anak jati Kuala Rompin ini begitu dikenali oleh penduduk sekitar Rompin atas jasa bakti beliau selama menjadi Adun Rompin (1982-1990) dan Adun Bukit Ibam (1990-2004).

Antara jasa terbesar Dato' Hasan Arifin adalah pembangunan Bandar Baru Kuala Rompin yang kini telah menjadi pusat bandar yang maju dalam Parlimen Rompin. Malah pembangunan pelancongan di kawasan Pulau Tioman dilihat semakin mendapat tempat dimata dunia.

Bagaikan sireh pulang ke gagang. Begitulah umpamanya Dato' Hasan Arifin kepada Parlimen Rompin yang dahulunya Rompin ini hanyalah salah satu DUN di dalam Parlimen Pekan.



No comments:

Post a Comment

comment please.....