Konco-konco ku

Tuesday, April 21, 2015

PAS ROMPIN SEDIA TERIMA CALON BN SEBAGAI AHLI PARLIMEN ROMPIN!! #PRKROMPIN

PERKHABARAN yang amat mengejutkan daripada Rompin yang dikhabarkan oleh seorang sahabat anak jati Rompin bahawa Pas Rompin juga merestui dan bersetuju jika Datuk Hasan Arifin, calon BN diangkat menjadi Ahli Parlimen Rompin.

Mengikut perkhabaran beliau lagi, Pas Rompin terpaksa meletakkan Ketua Pemuda Pas Pahang sebagai calon hanya kerana ingin mencukupkan syarat sahaja atas desakan daripada Pas Pusat yang tetap mahukan Pas Rompin bertanding walau sudah diketahui akan kalah teruk.

Rupanya perlantikan Ketua Pemuda Pas Pahang sebagai calon mendapat tentangan hebat daripada akar umbi Pas Rompin sendiri kerana dikatakan beliau terlalu muda untuk bertanding.

Sebaliknya ada suara daripada beberapa AJK Pas Pahang yang mahukan Ketua Pemuda Pas Pahang ini kalah teruk dan akan tercalar imejnya kerana mahu menukar Ketua Pemuda Pas Pahang dengan orang lain.

Lain macam politik Pas Pahang ni rupanya. Hebat dalam bab cantas mencantas ni.

Rakyat Rompin juga tahu tentang perkara ini kerana mereka semua tidak kenal pun calon Pas dan tiba-tiba hendak bertanding dan langsung tidak pernah melawat dan menziarahi mereka.

Ternyata, calon Pas Rompin ini hanyalah menjadi boneka yang boleh dikawal oleh Pas Pusat. Malah DAP Pahang juga masih tidak kelihatan di Rompin kerana dikatakan memboikot Pas akibat tidak menarik balik RUU Hudud di Parlimen.

Untuk rekod, Datuk Hasan Arifin adalah bekas Adun Bukit Ibam semasa Rompin masih dalam Parlimen Pekan dahulu, jadi tidak menjadi masalah untuk beliau kembali berkhidmat kerana rata-rata penduduk setempat sudah kenal sangat dengan calon BN ini.

InsyaAllah, Datuk Hasan Arifin akan menang dengan majoriti yang bertambah.

No comments:

Post a Comment

comment please.....