Konco-konco ku

Friday, January 3, 2014

EXCO AGAMA ISLAM SELANGOR KESAL DENGAN TINDAKAN JAIS RAMPAS BIBLE!!!

"SAYA TIDAK TAHU", itulah antara kenyataan Sallehin Mukhyi berkenaan serbuan oleh 20 orang pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas pejabat Persatuan Bible Malaysia di Damansara semalam yang turut merampas lebih 300 naskhah Bible bahasa Melayu dan Iban.

Bila ditanya wartawan tentang penangkapan ini, maka jawapan tidak tahu terus terpacul dari mulut Exco Hal Ehwal Agama Islam, Permodenan Pertanian dan Pembangunan Desa ini. Umpamanya beliau tidak menjaga dan tidak mengambil tahu tentang segala tindakan dan apa yang terjadi dalam JAIS itu sendiri.

Adun Sabak ini sepatutnya lebih peka dengan segala tindak tanduk JAIS kerana beliau yang diamanahkan untuk menjaga jabatan itu.

Aku percaya jika Sallehin terus mengeluarkan kenyataan menyokong maka riwayat politiknya tidak akan lama seperti apa yang telah terjadi kepada Hasan Ali dan Nasarudin Mat Isa.

Masih menunggu jawapan dari pihak yang bertanggungjawab. Masih juga menunggu apa jawapan Sallehin tentang serbuan ini kerana ini melibatkan Islam dan penyebaran haram kristian.

Adakah beliau akan tunduk dengan desakan DAP supaya memulangkan semula Bible bahasa Melayu dan Iban kepada pihak Persatuan Bible Malaysia? Sama-sama kita nantikan.

7 comments:

  1. da jadi seorang exco agama, bagi jawapan umum hanya menyakitkan pendengar, mentaliti mursidul sampah..

    bagi jaga kandang kinzir pon bagus atau serah jawatan jika sudah bilang paya nak kerja...

    ReplyDelete
  2. Oii..Salehin..kau memang bongok, tak tahu apa satu pun..asyik dok bodek PKR dan DAP. Sebenarnya kau tak boleh nak menjawab soalan-soalan dari berok-berok PKR dan DAP..pasal tu kau kata kau tak tahu apa-apa..bangang! Kau pun satu kandang dengan dia orang, yang berbeza hanya kau pakai kopiah putih.

    ReplyDelete
  3. Jawapan selamat jaga periok nasi

    ReplyDelete
  4. kenyataan penyebaran haram kristian tak patut wujud . kristian tak pernah buat penyebaran haram. terbitan bible hanya untuk orang kristian. kalau ada baca bible sapa suruh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa ko ni bkn melayu..klu anak ko bwk balik rumah baca bible dpn ko msti ko rasa sronok sgt

      Delete
  5. Muslim dilarang membaca bible, haram hukum nya.

    ReplyDelete
  6. Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN, Phone: 03-6274 5352
    Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
    Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
    Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
    Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

    Kami Yang Benar,
    RAKYAT GOMBAK

    ReplyDelete

comment please.....