Konco-konco ku

Friday, December 27, 2013

KERAJAAN NEGERI ROBOH GERAI MELAYU DI RAWANG WALAU TELAH MERAYU!!!

NAMPAK sangat yang kerajaan negeri Selangor sekarang dikuasai oleh Cina DAP yang cukup bangsat menjahanamkan ekonomi orang Melayu sendiri. Pantang nampak orang Melayu berniaga dan sedikit senang, mulalah sikap dengki mereka terhadap Melayu timbul.

Walaupun telah menghantar surat merayu supaya Hentian Angsa di Rawang tidak dirobohkan oleh PBT, namun oleh kerana bukanlah atas kuasa Menteri Besar untuk membuat keputusan, atas arahan DAP deretan kedai yang semuanya dimiliki oleh Melayu terpaksa dirobohkan.

Inilah sikap RASIS terhadap perniagaan orang Melayu.

Usaha mempertahankan tanah yang diteroka untuk Projek Hentian Angsa di Bandar Tasik Puteri di sini menemui jalan buntu selepas kerja meroboh keseluruhan struktur bangunan dilakukan, semalam. 
Sebelum ini, pada September lalu, Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Gombak datang untuk tindakan meroboh namun wakil pengusahanya memohon supaya diberikan lanjutan masa untuk membawa perkara itu ke pengetahuan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Kemudian, November lalu persatuan memaklumkan akan tetap mempertahankan tanah berkenaan termasuk membelinya sebagai pilihan terakhir. 
Dalam pertemuan itu, Pengerusi Persatuan, Suhaimi Salleh memberitahu, dua surat telah dihantar kepada pejabat menteri besar sebagai sokongan dan permohonan penangguhan. 
Katanya, syor melibatkan cadangan tender beli tanah juga diusulkan sebagai mematuhi prosedur dan mendapatkan kelulusan. 
Malah ketika itu, beliau tetap dengan pendirian untuk mempertahankan tanah seluas 3.6 hektar itu selepas membelanjakan lebih RM2 juta untuk pembangunan projek berkenaan. 
Bagaimanapun  semalam, persatuan terbabit  terpaksa akur apabila kerja-kerja perobohan dilakukan, melibatkan dua struktur utama iaitu restoran dan pusat perniagaan yang masih dalam proses pembinaan turut dirobohkan. 
Sementara itu,  Pegawai Daerah Gombak, Datuk Nor Hisham Ahmad Dahlan berkata, penerokaan dikesan berlaku sejak tahun lalu dan arahan pengosongan melalui notis telah dikeluarkan kepada pemiliknya. 
“Kerja-kerja perobohan terpaksa ditangguhkan sebanyak dua kali sebelum ini iaitu Julai dan September lalu selepas peneroka memohon diberikan tempoh untuk memanjangkan perkara itu kepada menteri besar untuk sokongan. 
“Bagaimanapun mesyuarat telah memutuskan supaya tanah tersebut dikosongkan dan kerajaan negeri tiada kompromi melibatkan penerokaan tanah tanpa kebenaran,” katanya kepada Sinar Harian, semalam. 
Kerja-kerja perobohan bermula jam 9 pagi melibatkan anggota PTD dengan bantuan pihak polis, Majlis Perbandaran Selayang (MPS) dan Pejabat Tanah dan Galian Selangor. 
Katanya, sebagai memastikan tiada pencerobohan dilakukan ke atas tanah itu pada masa akan datang, kerja-kerja memagar bakal dilakukan dan dipantau dari semasa ke semasa. -SinarHarian

8 comments:

  1. wahai orang2 melayu selangor...korang tengoklah sendiri... MB melayu, punaisihat ekonomi pun melayu...ada depa pandang korang ke..??? kalau gerai cina, depa takkan berani kacau...sbb kita tau sape sebenarnya yg berkuasa di selangor...

    ReplyDelete
  2. Salam Saudara Blogger yg hebat,

    Pohon link kan pautan ni untuk dikongsi dalam blog sahabat.

    http://mediagagak.blogspot.com/

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  3. he..he..he.. tahniah kepada semua melayu selangor yg mengundi PR ari tu...!!! peniaganya melayu, penguatkuasanya melayu......sama sama bergasak....cina celeng ketawa suka hati.....

    ReplyDelete
  4. Pangkah lagi pakatan rakyat....padan muka ! Lu orang ingat melayu pas dan pkr boleh tolong ka? Lu orang mau ingat DAP itu siapa? Lu kena ingat itu DAP betui -betui sayang melayu PAS dan melayu PKR kaaa? Lu melayu sudah idup senang lenang bawah BN....BN (Umno) tolong sana tolong sini samalu... tapi lu caya sama PR. PRU 14 lu kasi pangkah lagi laa sama PKR. Ha ha ha

    ReplyDelete
  5. org2 Melayu Selangor yg PANGKAH PR terutamanya kalau gerai kena ROBOH atau dpt bahana patut berSYUKUR kerana Selangor masih AMAN.....semoga hidup terus aman tenteram...:P

    ReplyDelete
  6. ORANG MELAYU SELANGOR SAMA MACAM ORANG MELAYU PENANG YANG SOKONG PR... YANG JADI TAUKE SEBENARNYA CINA. YANG MELAYU BODOH LAGI DIBODOHKAN WALAU TINGGI MANA PUN PELAJARANNYA. SOKONG LA LAGI PAS DAN PKR. UMNO JANGAN DOK SIBUK2 TOLONG, LANTAK DEPA. PADAN MUKA HANGPA !!!

    ReplyDelete
  7. kalau dah salah.. PR ke UMNO ke ..sama saja la .. tak payah nak bodoh bodoh kan org...

    ReplyDelete
  8. 尊敬的女士, 先生们
    马华鹅麦主席叶金福律师办事处(Taman Desa Jaya, Kepong) 是欺骗女人的办事处,吃寺庙钱的律师......
    请女士, 先生们,莫得到欺骗

    ReplyDelete

comment please.....