Konco-konco ku

Tuesday, March 12, 2013

TIAN CHUA IKUT JEJAK LEE KUAN YEW!! PAKAI BAJU MELAYU JUMPA WARTAWAN!!

JIKA kita masih ingat lagi bagaimana satu masa dahulu Lew Kuan Yew, bekas Presiden Singapore pernah mengenakan songkok masuk ke kampung-kampung untuk menarik undi rakyat Singapura. Mungkin juga kita boleh ingat bagaimana cara konon alim dan warak orang kafir seperti mereka berkata manis sebelum segala hak keistimewaan orang Melayu itu sendiri hilang akibat undi yang diberikan.

Kali ini Tian Chua mula menunjukkan perangai yang sama. Kerana kononnya mahu minta maaf setelah menafikan dakwaan yang beliau menghina anggota polis kita di Lahad Datu, kali ini beliau tampil dengan berpakaian baju Melayu lengkap bersampin ungu. 

Akibat tidak mahu menjadi liabiliti besar kepada pakatan dan tidak mahu hilang undi dari orang Melayu, maka skrip dan perwatakan yang sama puluhan tahun dahulu sebelum Melayu tertipu diulang kembali. Kali ini dengan muka penuh kepura-puraan, beliau terpaksa merendahkan egonya demi undi orang Melayu.

Pemimpin seperti ini yang orang Melayu pakatan nak sokong? Tolong fikirkan 2 kali. Tolong imbas kembali apa yang Lee Kuan Yew, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng pernah buat pada orang Melayu. Apa sudah jadi kepada Melayu Singapore? Mereka dinafikan haknya sebagai orang Melayu. Mereka dipecahkan kepada suku-suku berdasarkan keturunan seperti Jawa dan Boyan.

Apa sudah jadi pada Melayu di Pulau Pinang? Mereka dihalau secara halus. Secara tidak nampak style penghalauan mereka. Dengan membina rumah-rumah yang berharga hampir 1juta ringgit, adakah mampu lagi orang Melayu Pulau Pinang untuk memiliki aset di pulau? Lalu mereka terpaksa mencari rumah di Seberang Perai dan kawasan luar pulau. Kini Pulau Pinang milik Cina totally. Tak percaya?

Lihat dan kaji lah kembali sejarah dahulu kala. Sejarah memang berulang. Skrip dan watak yang sama diulang tayang. Cuma kali ini pelakonnya sahaja yang berbeza. Fikirkanlah.

3 comments:

  1. Ini baru betul sandiwara.

    ReplyDelete
  2. Melayu semua tolong lah sedar...
    Puak PR ini lah yang selalu bersandiwara...
    Mereka nak tegakkan negara Kristian di Tanah Melayu ini..sedar lah sebelum terlambat..

    ReplyDelete
  3. Dia pakai baju melayu madih tak bole tutup sikap KAFIR HARBI yg di sanjung pas. Ambo nok mutoh.

    ReplyDelete

comment please.....