Konco-konco ku

Saturday, June 18, 2011

LAGI CERITA PANAS PASAL CELENG CENDEK SEKINCHAN

hahahahha...Yong tergelak guling-guling tengok gambar yang Yong dapat dari Sungai Rapat Online yang si Celeng Cendek ni saman. Memang kena sungguh la muka dia dengan hidung tu. 

Tapi bukanlah Yong nak cerita kenape hidung dia jadi macam tu. Yong nak cerita pasal perkembangan pesat penduduk kaum Cina di Dun Sekinchan. Semenjak dua menjak ni kaum Cina semakin ramai di Sekinchan dan Daerah Sabak Bernam, Yong dapat aduan bahawa rakyat asal negara China telah dibawa masuk melalui jalan laut ke Bagan Sekinchan. Tempat lain Yong tak tahu pula. 

Sebabnya kerana Yong ada berjumpa dengan seorang nyonya tua ni. Yong saja lah nak beramah mesra dengan dia. Bila Yong cakap bahasa Melayu dia langsung tak paham. Logik ke kalau betul dia penduduk Malaysia dan telah bertahun-tahun tinggal di negara ini tidak faham langsung dengan bahasa Melayu apatah lagi hendak bercakap. Yong ada minta IC dia sebab nak uruskan tentang satu dokumen tapi translator dia kata tinggal kat rumah. Pelik bin Ajaib.

Harap Kementerian Dalam Negeri dapat menyiasat perkara ini secepat mungkin.

4 comments:

  1. sungai besar dan sabak bernam adalah kubu kuat umno. cuma dun sungai besar pernah jatuh ke tangan pas. itu pun kerana kehebatan seorang pemimpin yang 'cemerlang' 'gemilang' 'terbilang' yang mengatakan kalau diletakkan tunggul pun boleh menang. dan terbukti benarlah kata kata keramat pemimpin 'cemerlang' 'gemilang' 'terbilang' itu di mana dia tewas dan tunggul menang. semoga sejarah itu menjadi pengajaran dan pedoman pucuk pimpinan dalam memilih calon

    ReplyDelete
  2. Kaum DAP ni belajar dari PAP Singapore bagaimana membawa masuk orang Cina dari luar ke Malaysia.
    Melayu mudah lupa ??????????

    ReplyDelete
  3. ramai apek dah kawin dengan amoi cina/viatnam, so apa lagi kita kawin dengan indon/thai/kemboja le.

    ReplyDelete
  4. ini lah strategi mereka...apabila kaum cina semakin ramai di malaysia, melayu pas dan pkr akan dibuang dan diludah...

    ReplyDelete

comment please.....