Konco-konco ku

Sunday, June 12, 2011

EDISI UTARA SELANGOR : LU APSAL YB KACAU KAWASAN GUA???

SHAH ALAM - Ahli Parlimen Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud mendakwa seramai 1,120 orang pengundi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabak dipindahkan ke kawasan DUN Sungai Panjang tanpa pengetahuan pengundi tersebut.


Menurut Dr Siti Mariah, tindakan tersebut bukan sahaja menyukarkan pengundi malah ia mempunyai agenda tersembunyi memandangkan pertukaran kawasan mengundi itu turut melibatkan kawasan Parlimen dan DUN. "Mereka dipindahkan SPR atas alasan pembetulan sempadan," katanya.

"Tindakan tersebut menyusahkan rakyat kerana ada yang terpaksa mengundi lagi jauh, contohnya seperti DUN Sungai Panjang, sekaligus akan mengakibatkan mereka gagal untuk keluar mengundi. Malah ada juga yang pergi ke pusat pengundian yang biasa tetapi nama mereka tiada, dan mereka pun balik," katanya.

DUN Sungai Panjang merupakan kubu kuat UMNO dan penyandangnya ialah bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo yang memenangi kerusi dengan majoriti lebih 5,000 pada 2008.

Sumber: Selangor Kini 3-10 Jun 2011

***********************************

WakDob said :-
Alahai Dr Mariah yang buta lagi tak mahu mentelaah. Dah tak ada lagi ke isu yang nak dibangkitkan untuk kepentingan rakyat Selangor? Yang pergi menyibuk sampai ke Daerah Sabak Bernam kenape. PR menang pun kat Sekinchan je. Itupun DAP keparat si Celeng Cendek yang menang. Kenapa perlu kecoh? Jagalah kawasan masing-masing. Biarlah Ust. Badrul Amin atau Ust. Fadzlin Taslimin yang uruskan tentang kawasan mereka ini.

Untuk pengetahuan kalian dan juga Dr Mariah, Parlimen Sungai Besar, DUN Sungai Panjang, dan DUN Sekinchan adalah kawasan Parlimen yang baru berusia 8 tahun selepas dipisahkan dari Parlimen Tanjung Karang dan Parlimen Sabak. Oleh kerana kepadatan penduduk yang meningkat setiap tahun, maka SPR perlulah menetapkan garis sempadan parlimen dengan sebetul-betul nya. Kalau tak percaya tanyalah Ust. Fadzlin Taslimin. Jangan tanya Ng Celeng Cendek tu dia bukan ada kat kawasan pun.

Dr Mariah cakap tu macam lah Parlimen Sabak dan Parlimen Sungai Besar jauh bebeno. Idak le jauh mane YB oi. Lain kali datang la dulu ke Parlimen Sabak atau Sungai Besar untuk info yang terkini, jangan main cakap ikut suka je.

Last but not least Dr Mariah, untuk pengetahuan Dr Mariah, Daerah Sabak Bernam memang merupakan KUBU KUAT UMNO!! 

Sekian.

~WaKd0b~

7 comments:

  1. Dia dapat jadi DR pun atas Ihsan biasiswa kerajaan juga..jangan sombonglah.

    ReplyDelete
  2. betol!!! Susah kalau jadi orang yang lupa jasa ni.. lagi-lagi bila dah ada kuasa.. Tak pernah bersyukur...

    ReplyDelete
  3. UMNGOK pun sama ....ada kuasa bolot seme harta negeri ... mcm mak bapak dia punya ...lupa pada rakyat ..dah terantuk baru terngadah ....! lepas tu kata org lain buat onar ..ppiiirahh!

    ReplyDelete
  4. helo syaitan..berckp bukan main...tgk kelantan tu...namanye bawah pas..tp haprak...jgn ckp umno ngok...pas haprak la kan...gila kuasa...tak pandai memimpin..

    ReplyDelete
  5. sudah2 jgn bergaduh!!!!!!!!! (tiru dialog cerita tiga abdul)

    ReplyDelete
  6. Suruh jaga tempat dia elok2lah... orang kota raja dah menyampah tgk muka dia. Jgn sibuk tempat orang.

    Oh yaa... Jaga2 Dr. Mariah, Khalid Gereja tengah melobi kota raja tuh pasal orang Shah Alam dah "berbulu" tgk si Khalid nih...

    Silap2 kena bertanding kat Sg Panjang nanti..

    ReplyDelete
  7. kalau umnongok, macam mana semua PM semenjak merdeka sampai ke hari ni datang dari umno ha? pas yg tersangatla 'cerdik' tu susah nak jadi PM dah sbb tok guru dia tak mengaku melayu...syarat jd PM melayu Islam!!! kesiaaaaannnn....

    ReplyDelete

comment please.....