Konco-konco ku

Friday, November 24, 2023

SETAHUN BERSAMA KERAJAAN MALAYSIA MADANI

24 NOVEMBER - Hari ulangtahun setahun pemerintahan Dato' Seri Anwar bin Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-10. Misi mustahil untuk membawa Malaysia ke arah yang lebih baik dengan mempunyai gabungan yang bukanlah daripada pakatan parti beliau sendiri.

Atas titah DYMM Tuanku Agong, Dato' Seri Anwar berjaya mengajak dan menjernihkan keadaan negara yang tiada berkerajaan setahun yang lalu. 

Masih teringat Dato' Seri Saifuddin Nasution berjumpa dan berbincang secara 'gentleman' kepada setiap ketua parti termasuklah Barisan Nasional, Gabungan Parti Sarawak, Gabungan Rakyat Sabah, Warisan, dan juga Muda ketika itu. (sebelum Syed Saddiq melompat pagar ke pembangkang)

Faham tentang dasar yang ingin dibawa oleh Perdana Menteri Ke-10 (PMX) ini pasti akan melalui kesukaran yang amat dahsyat. Namun selama setahun kita dapat melihat sedikit demi sedikit perubahan yang berlaku di dalam Malaysia terutama di dalam pentadbiran Kerajaan Persekutuan.

Pelbagai inisiatif dan bantuan kepada rakyat terutama kepada rakyat yang berpendapatan rendah. Tidak terlupa juga rakyat daripada segenap lapisan masyarakat yang kita lihat Dato' Seri Anwar Ibrahim mampu melayan setiap kehendak dan keperluan rakyat di pelbagai peringkat.

Bukan mudah untuk membawa naratif yang ingin dipacunya tanpa sokongan dan dorongan daripada barisan kabinetnya sehingga kepada pelaksana dasar-dasar kerajaan iaitu penjawat awam.

Kita perlukan perubahan. Beri peluang dan ruang kepada pasukan Kerajaan Malaysia Madani ini bekerja demi untuk kemajuan serta pembangunan negara yang kita cintai ini.

Tolak sementara sengketa politik yang tidak pernah selesai. Kita sebagai rakyat Malaysia wajarlah mengambil peranan dan tanggungjawab bersama untuk seiring serta sejalan bersama kerajaan yang ada hari ini.

Percayalah, kemajuan yang bakal kita kecapi bukanlah untuk kita semata-mata, namun demi untuk anak cucu kita pada masa akan datang.

Membina negara memerlukan beratus malah beribu tahun untuk membangun tetapi jika kita nak hancurkan hanya sehari dua.

Sebagai seorang rakyat yang cintakan keamanan, kedamaian dan kemajuan Malaysia, marilah kita bersama-sama berganding bahu untuk membangunkan negara ini menjadi sebuah negara yang hebat di mata dunia.


Selamat Ulangtahun Kerajaan Malaysia Madani

No comments:

Post a Comment

comment please.....