Konco-konco ku

Sunday, May 10, 2020

DEDAH: COMPANY DEVELOPER DAPAT TENDER BUAT MAKMAL COBID19


SCRUT KHAZANAH JAYA

Dikatakan syarikat ini telah mendapat tender kerajaan yang berharga lebih kurang RM30 juta sempena Covid-19 daripada KSU KKM. RM30,000,000 tau! Juta tau!

Apa yang menariknya tender tersebut dikatakan kerajaan membayar pendahuluan sebanyak RM15 juta dahulu. RM15,000,000 tau! Juta tau!

Jadi kami telah SCRUT SSM report syarikat Khazanah Jaya ini di platform kami, www.interepo.com. Kami dapati, syarikat Khazanah Jaya ini bukanlah syarikat medical supply, TETAPI syarikat PROPERTY DEVELOPMENT. Developer oi!

Yang lebih menarik, syarikat ini dimiliki oleh :

1. Encik Tan Boon Keong 
2. Tan Jiat Jui

Manakala KSU KKM ialah Dato’ Seri Chen Chow Min.

Kami cuma tak faham bagaimana syarikat yang tidak ada pengalaman atau nature of businessnya bukan di dalam ruang kesihatan dan perubatan boleh mendapatkan tender ini. Takda ke syarikat medical supply lain yang layak? Kan ada supply reagent bagai tu. Kasilah chance company yang betul-betul memang supply barang-barang tersebut buat kan?

Kalau boleh advance 50%, kan lebih baik share the cake dengan syarikat-syarikat SME medical supply marhaen yang ada, bukan bagi dekat syarikat developer yang dah kaya raya. 

Jumlah RM15 juta advance itu pun jauh melebihi paidup syarikat RM8 juta. Sama dengan revenue syarikat tahun lepas. Jika nak cari syarikat yang berduit atau steady pun, tapi nampaknya tahun lepas pun rugi RM4.7 juta pula.

Anyway, tahniah kepada pemenang tender! Harap nanti nak beli kerete recond SCRUT lah dulu di www.scrut.my yer..

Korang jangan main tuduh-tuduh tau, jangan lupa SCRUT dulu informasi. Kenapa perlu SCRUT? Macam mana nak SCRUT?

Baca sini : 

https://www.facebook.com/581817132303470/posts/840929486392232/?d=n

#HEILB40M40
#LawanKapitalisJahat

No comments:

Post a Comment

comment please.....