Konco-konco ku

Thursday, March 15, 2018

TERKINI: MAHATHIR SALAHKAN PIHAK POLIS ATAS TUDUHAN LIWAT ANWAR

1. Semasa temuramah Dr. Mahathir Mohamad dengan Sin Chew baru-baru ini, beliau cuba menunding jari kepada pihak polis bahawa beliau tiada pilihan untuk memecat Anwar Ibrahim setelah diberi bukti-bukti oleh pihak polis.

2. Kenyataan Mahathir itu ternyata satu pembohongan besar kerana beliau sebenarnya ada pilihan dan keputusan memecat Anwar Ibrahim adalah keputusan beliau.

3. Perkara itu dinyatakan sendiri oleh beliau pada sesi ceramah di Perpustakaan Komuniti Petaling Jaya pada 21 November 2017. Ketika itu, Mahathir telah mengelak dan berkata apa yang dilakukan terhadap Anwar adalah keputusan polis.

4. Hakikatnya,  3 tahun sebelum Anwar ditangkap, Mahathir telah menerima laporan aktiviti songsang dan salah laku Anwar daripada pihak polis. Tetapi Mahathir tidak meminta pihak polis mengambil tindakan. Mahathir mendakwa beliau tidak mahu percaya laporan polis.

5. Lebih mengejutkan adalah pendedahan bahawa Mahathir telah menghantar Tun Hanif Omar untuk menasihati Anwar bahawa polis tahu berkenaan salah laku seksualnya dan aktiviti lain, Anwar mesti menghentikannya sebelum ia diketahui umum. Anwar tidak pernah menafikan pertemuan tersebut.

6. Maksud mudah, Mahathir ada pilihan dan keputusan memecat Anwar adalah keputusan beliau.

7. Satu lagi perkara yang diputar belit oleh portal pembangkang adalah kononnya  Anwar dibebaskan pada 2004 kerana beliau tidak meliwat memandangkan kes liwatnya dibatalkan.

8. Portal-portal pembangkang gagal atau sengaja menyembunyikan fakta-fakta bahawa hakim-hakim mendapati cukup bukti yang mengesahkan Anwar terlibat dalam kegiatan homoseksual dan ianya berlaku.

9. Jika dihitung kita akan dapati semua 10 hakim yang mendengar kes Anwar meliwat Azizan bersetuju perbuatan liwat oleh Anwar memang benar, walaupun 2 di antara mereka memberi alasan teknikal untuk tidak menjatuhkan hukuman salah keatasnya.

10. Maksudnya, Anwar dibebaskan kerana alasan teknikal bukan menidakkan aktiviti songsang beliau itu.

11. Hingga kini, Mahathir masih berpegang dan percaya bahawa Anwar terlibat dalam gejala songsang. Kerana itu juga penganalisis politik berpendapat bahawa Mahathir tidak akan menyerahkan kerusi Perdana Menteri kepada Anwar jika pakatan pembangkang menang PRU14 nanti.

12. Apa berlaku sekarang hanya sandiwara Mahathir supaya dipercayai oleh kepimpinan dan penyokong-penyokong PKR, DAP dan PAN.

Sumber: http://klxpress.com.my/editorial/31129-pengakuan-terbaru-mahathir-tentang-kes-liwat-anwar.html

1 comment:

  1. Tak yah layan sangat org specis munafik ni, dah tak lama lagi dah?? Nak masuk kandang babi dap pun tak apa, specis munafik, nak buat mcmana?

    ReplyDelete

comment please.....